• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2478
+
-

با مردم | شهر

با مردم | شهر

   به داد ما هم برسند!

سلام بر دست اندرکاران روزنامه همشهری. این روزها ریزگردها و گردوغبار نفس ما را بریده است. به مسئولان بگویید به داد ما خوزستانی‌ها هم برسند. با اینکه کارشناسان محیط‌زیست شرایط کنونی خوزستان را بسیار خطرناک و بحرانی اعلام کرده‌اند، اما گویا کسی نیست صدای «هل من ناصر ینصرنی» ما اهوازی‌ها را بشنود و به داد این مردم برسد!

غبیشاوی از اهواز

رفاه برای آحاد مردم

لطفا بنویسید تا مسئولان بدانند راه جبران کسری بودجه، نه بالا بردن قیمت بنزین و سوخت، و نه قطع یارانه‌هاست بلکه کافی است ریخت و پاش‌های دولت کم شود. جلوی حقوق‌های کلان و رانت‌ها گرفته شود. آن وقت نه‌تنها با کسری بودجه روبه‌رو نخواهند بود، که دولت می‌تواند فقر را ریشه‌کن کند و رفاه را برای آحاد مردم به ارمغان آورد.

یک فرهنگی بازنشسته

گلایه یک عضو هیأت علمی دانشگاه

با سلام. این روزها درحالی‌که اکثر مردم در تنگنای معیشتی هستند یکی از نمایندگان محترم اعلام کرده، قبلا در دانشگاه می‌خوابیدم و 8 میلیون تومان حقوق می‌گرفتم! من هم‌اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه دولتی هستم و با 11سال سابقه کار به‌عنوان استادیار، حقوقم حدود 6.5میلیون تومان است که با کسر مالیات و بیمه 5 میلیون تومان دستم را می‌گیرد. در دانشگاه هم نمی‌خوابم که برعکس حتی در منزل هم درگیر کار‌های دانشگاه هستم. شنیدن سخنان این نماینده محترم درباره دریافت حقوق 8 میلیون تومانی برایم جای سؤال دارد! لطف کنید منتشر کنید

عضو هیأت علمی دانشگاه دولتی

نامرغوب بودن سوخت

با سلام. یکی از عمده دلایل آلودگی هوا مربوط به نامناسب بودن کیفیت سوخت و عملکرد نامناسب موتور خودروهای سواری، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌هاست. مثلا در کشور ترکیه و خصوصا شهر استانبول با اینکه تعداد خودرو‌های سواری بسیاربیشتر از شهر تهران است، ولی آلودگی هوا به این شدت وجود ندارد.

پارسا از تهران

بلاتکلیفی وام‌گیرندگان

با سلام و تقدیر و تشکر فراوان از روزنامه وزین همشهری به‌خاطر درج مشکلات مردم. لطف کنید بنویسید چرا بانک مرکزی به مسئله کسانی که در قبال سپرده‌شان از مؤسسه فرشتگان وام گرفته‌اند، ورود نمی‌کند؟ متأسفانه این مشکل همچنان لاینحل باقی‌مانده و وام‌گیرندگان را سرگردان گذاشته‌اند.

نوربخش بازنشسته لشکری

عوامل اصلی تورم

بنده به‌عنوان استاد اقتصاد معتقدم، عوامل اصلی تورم در ایران شامل موارد زیر است: خصوصی‌سازی‌ اشتباه و غیرواقعی، فروش مجانی صنایع و معادن ثروت ساز، خالی شدن دست دولت به علل بالا و استقراض از بانک مرکزی، بهره‌وری پایین به‌علت نداشتن مدیران حرفه‌ای، سوخت و انرژی ارزان، سیاست‌زدگی و چنددستگی در کشور. آیا بهتر نیست مسئولان با شناسایی واقعیت‌های ملموس اقتصاد کشور، با مشکلات اقتصادی پیش آمده مقابله کنند؟

5263...0912

قربانی آسیب‌های اجتماعی

با عرض سلام بی‌پایان. تأکید بر موضوع پاکسازی شهرها از معتادان خیابانی موضوع بسیار مهمی است که باید از همه لحاظ و ابعاد مورد ارزیابی و بررسی از سوی صاحب‌نظران قرار گیرد. این افراد متأسفانه قربانی آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و بر اثر آموزش غلط یا عدم‌آموزش درباره سبک زندگی دینی، امیدشان را به‌طور کل از دست داده‌اند. امید و انتظار است با برخورد‌های درخور شئونات انسانی و ارشاد و راهنمایی آنها را به زندگی و آینده امیدوار کنند.

6263...0938

فراموش شدگان

سلام. من یک دبیر بازنشسته با گروه16 هستم که دریافتی‌ام مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان است. درحالی‌که شاغلین همردیف من دو برابر این مبلغ را دریافت می‌کنند که بعد از بازنشستگی‌شان هم همینطور خواهد بود. فراموش شدگانی چون من و امثال من که درکنار آنها و سوار بر موج تورم فراتر از آن زندگی می‌کنیم این بی‌عدالتی و بی‌توجهی را تا کی باید تحمل کنیم؟

دبیر بازنشسته از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید