• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2485
+
-

در شهر

حذف سالانه طرح ترافیک در حد یک ایده است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف سالانه طرح ترافیک در حد یک ایده بوده و هنوز اجرایی نشده است، گفت که این طرح علاوه بر تحمیل هزینه به مردم به‌دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم و ارتقای وضعیت حمل‌ونقل عمومی، هدف طراحان در کاهش آلودگی هوا و ترافیک را محقق نمی‌کند.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران برای حذف طرح ترافیک سالانه گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهادی به کمیته حمل‌ونقل مبنی بر حذف طرح ترافیک از محدوده تهران و جایگزینی عوارض تردد داده است.

این پیشنهاد در مراحل اولیه بوده و هنوز به شورای شهر برای تصمیم‌گیری ارائه نشده است؛ بنابراین می‌توان گفت این موضوع از ایده به طرح تبدیل شده و هنوز به‌کار کارشناسی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح دیده نشده است، افزود: آلودگی هوا و وضعیت حمل‌ونقل عمومی دو موضوع مهم برای شهروندان تهران است که باید راه‌حل‌های ارائه شده برای حل این مشکلات به‌صورت راهبردی و زیربنایی باشد. لذا اگر قرار به وضع عوارض برای ورود به محدوده طرح ترافیک باشد باید مبنای این موضوع میزان آلودگی خودروها و موتورسیکلت‌ها شود.      فضاهای فرهنگی در ایجاد حس تعلق در شهروندان نقش‌آفرین هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه فضاهای فرهنگی و ورزشی زیادی در تهران ساخته شده است، گفت: باید از این فضاهای فرهنگی استفاده بهینه‌ای صورت گیرد.

به گزارش همشهری، محسن هاشمی با اشاره به نقش فضاهای فرهنگی در هویت‌بخشی به شهرها، بیان داشت: فضاهای فرهنگی، باید نمادهای هویت بخش به شهرهای ایران و تبدیل آنها به جلوه‌گاه‌های فرهنگ و تمدن اسلامی باشند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مراکز فرهنگی ازجمله بناهای مهم در معماری و طراحی شهری محسوب می‌شوند، افزود: هویت و عصاره شهر را می‌توان در ساختار و معماری فضاها و ابنیه‌های فرهنگی جست و جو کرد.

به گفته هاشمی، فضاهای فرهنگی در اعمال و رفتار انسان و ایجادهویت در شهروندان بسیار تأثیرگذارند؛ به‌عبارتی نمادها و نشانه‌های شهری صرفا نه برای زیبا‌سازی‌ شهر، بلکه در فرایند فرهنگسازی‌ و ایجاد حس تعلق در شهروندان نقش آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فضاهای فرهنگی باید از جذابیت لازم برای جذب مخاطب برخوردار باشند، افزود: فضاهای فرهنگی در بهبود و توسعه فرهنگی بسیار حائز اهمیت هستند، بنابراین تأثیرات این فضاها باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به بر‌انگیخته‌شدن روحیه خلاقیت در افراد مختلف به‌خصوص کودکان و جوانان شود.

خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور با زیربنای حدود 250مترمربع، شامل 2طبقه در بن بست ارض خیابان دزاشیب در منطقه یک شهرداری تهران و در فاصله کمی از میدان قدس واقع شده و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت مرمت و بازسازی آن را به‌عهده دارد که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

  اجرای شبکه فاضلاب منطقه22 تهران آغاز شد

مدیر امور نظارت بر اجرای شبکه فاضلاب منطقه22 تهران از آغاز اجرای عملیات شبکه در این منطقه و انتخاب پیمانکاران خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری مناقصه برای 4 قطعه از شبکه منطقه و انتخاب پیمانکاران، عملیات حفاری و لوله‌گذاری شبکه فاضلاب آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، احمد احمدنیان ادامه داد: براساس طراحی‌های انجام شده 253کیلومتر شبکه فاضلاب، 8/1کیلومتر خطوط انتقال و حدود 5/8کیلومتر خطوط تخلیه لجن تصفیه‌خانه و 2 واحد تصفیه‌خانه محلی توسط شرکت فاضلاب تهران در منطقه22 اجرا خواهد شد.

به گفته احمدنیان تاکنون تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار برای اجرای 50کیلومتر شبکه فاضلاب با اقطار 250تا 800میلی‌متر در شهرک گلستان منطقه 22 برگزار شده است. او با اشاره به تأمین اعتبارات لازم، زمان لازم برای اجرای کامل شبکه فاضلاب در منطقه 22 را 3سال پیش‌بینی کرد و گفت: فاضلاب جمع‌آوری‌شده این محدوده از طریق خطوط اصلی به تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب همان منطقه و شمال غرب تهران انتقال خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :