• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24224
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Npy6
+
-

لژیونرهای هندبال به جاکارتا می‌روند؟

لژیونرهای هندبال به جاکارتا می‌روند؟

نیلوفر حامدی

کمتر از یک ماه دیگر بازی‌های آسیایی جاکارتا آغاز می‌شود. هندبال یکی از رشته‌های تیمی‌ است که نه‌تنها علاقه‌مندان زیادی دارد بلکه به واسطه درخشش قبلی این رشته در بازی‌های آسیایی اینچئون، انتظارها هم از این رشته بالاست. با این حال اما در شرایط موجود هندبال وضعیت باثباتی نداشته است. نبود بازیکنان لژیونر در اردوی تیم‌ملی و همچنین مشخص نبودن وضعیت اضافه شدن یا نشدن این بازیکنان به تیم تا قبل از مسابقات جاکارتا نگرانی‌های زیادی در این باره به‌وجود آورده‌است. به گفته دبیر فدراسیون نهایتا تا پایان هفته وضعیت نهایی این بازیکنان مشخص خواهد شد. در همین شرایط کارشناسان هندبال معتقدند اضافه نشدن لژیونرها اگرچه نتیجه را در جارکارتا با چالش مواجه می‌کند اما از طرفی کمک زیادی به پشتوانه‌سازی هندبال کشور و همچنین روند پوست‌اندازی خواهدکرد. 

    آخر هفته  لژیونرها تعیین تکلیف می‌شوند 
اردوهای تیم‌ملی هندبال ایران برای حضور در مسابقات جاکارتا از خردادماه آغاز شده‌است اما تا به امروز لژیونرها که بخش اعظم بازیکنان ایران را هم تشکیل می‌دهند غایب بوده‌اند. به‌همین دلیل هم چند پرسش در این باره ایجاد شده‌است. یک اینکه وضعیت نهایی چه می‌شود؟ دو اینکه در صورت اضافه شدن بازیکنان لژیونر، چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ آیا فرصتی برای تمرین و اردو برای رسیدن هماهنگی بازیکنان وجود خواهد داشت یا در همان جاکارتا بازیکنان لژیونر به سایر اعضای تیم ملحق می‌شوند؟ درنهایت و مهم‌ترین پرسش اینکه بودن یا نبودن این بازیکنان چقدر در روند نتیجه‌گیری تیم در جاکارتا و بعد از آن برای آینده هندبال تاثیر خواهد ‌داشت. محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال می‌گوید نهایتا آخر هفته وضعیت لژیونرها مشخص می‌شود: «از آن‌جایی که بازی‌های آسیایی در تقویم فدراسیون‌های جهانی ثبت نشده ‌است، باشگاه‌ها حق دارند بازیکنان‌شان را داشته باشند. به‌همین دلیل ما به دنبال تعامل با باشگاه‌ها رفتیم تا حداقل بتوانیم در برخی بازی‌ها از بازیکنان‌مان استفاده کنیم. چیزی که تا الان مشخص است این‌ است که در همه بازی‌ها، امکان حضور لژیونرها وجود ندارد. مثلا بازیکنی مثل پوریا نورورزی‌نژاد دقیقا در میانه بازی‌های آسیایی، مسابقات باشگاهی خودش در بوندس‌لیگا را دارد. اما همه تلاش‌مان این است که در بازی‌های مهم از ستاره‌هایمان استفاده کنیم.» رجبی با اشاره به اینکه تکلیف برخی بازیکنان مشخص شده ‌است ادامه داد: «تا به امروز می‌دانیم که محسن باباصفری و علیرضا موسوی را به‌طور قطع در اختیار خواهیم ‌داشت. بقیه بازیکنان هم به زودی نامه‌شان می‌آید و تکلیف تیم روشن می‌شود.»

    غیبت لژیونرها به نفع هندبال خواهد بود؟
ایرج رضایی، سرمربی سابق تیم‌های ملی هندبال در رده سنی پایه معتقد است عملکرد تیم‌ملی در جاکارتا به فاکتورهای مختلفی ارتباط دارد. او به همشهری ورزشی می‌گوید: « اگر بخواهیم عملکرد تیم را پیش‌بینی کنیم به داده‌های زیادی نیاز داریم. نخست اینکه وضعیت لژیونرها چطور می‌شود؟ این به این معنی نیست که تیم‌ملی در جاکارتا با لژیونرها بازی می‌کند یا بدون آن‌ها؛ بلکه مهم‌تر این است که این بازیکنان چه زمانی به تیم اضافه می‌شوند. همین الان فرصت زیادی تا آغاز بازی‌های آسیایی زمان باقی نمانده ‌است و اردو در مراحل آخر است. هندبال هم رشته‌ای است که به هماهنگی نیاز دارد و اضافه شدن ستاره‌ها در جاکارتا بدون اردو و تمرین با سایر بازیکنان نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید برای تیم ما موثر باشد.« کارشناس هندبال ایران با اشاره به اینکه نبود ستاره‌ها فرصت خوبی هم برای پوست‌اندازی هندبال کشور است، عنوان‌کرد: «شاید خیلی‌ها از اضافه نشدن ستاره‌ها ناراحت شوند ولی شاید اتفاقا نبود آن‌ها به آینده هندبال بیشتر کمک کند چراکه فرصت خوبی است تا جوانان خودشان را بیشتر نشان دهند. شما تیم‌ملی جوانان را دیدید که عملکرد خوبی در قهرمانی آسیا داشت و این یعنی آینده خوبی در انتظار این بازیکنان است در صورتی که به آن‌ها میدان دهیم. اما متاسفانه چون ورزش ایران نتیجه محور است این روند با مشکل مواجه می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید