• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24115
+
-

بازگشت زلزله

گزارش
بازگشت زلزله

زلزله ای به بزرگی 5/9 ریشتر تازه آباد استان کرمانشاه را لرزاند.

 به گزارش همشهری این زمین لرزه ساعت 14:37ظهر یکشنبه در حوالی تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی رخ داد و پس از آن هم چندین پس لرزه بالای 3 ریشتر این منطقه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اکثر مناطق استان و مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و ایلام نیز احساس شد. در پی وقوع این زلزله تیم های عملیاتی هلال احمر استان به منطقه اعزام شدند. بنا بر اعلام منابع محلی، بخشی از خانه های در حال ساخت در مناطق سرپل‌ذهاب و سایر شهرستان ها مجددا تخریب شدند. همچنین قسمتی از کوه باینگان و کوه های اطراف گردنه پاتاق سرپل‌ذهاب در اثر این زلزله ریزش کرد.

«هوشنگ بازوند» استاندار هم در این باره با اعلام اینکه بلافاصله همه تیم ها به منطقه اعزام شده اند، افزود: تاکنون از این زلزله خسارت جانی گزارش نشده است.  سرپرست اورژانس کشور هم از اعزام ۱۰ تیم ارزیاب و بالگردهای اورژانس کشور به منطقه تازه آباد کرمانشاه خبر داد. کمبود آمبولانس در شهرستان ثلاث باباجانی موجب شد که  اعزام مصدومین با خودروهای شخصی به مراکز درمانی جوانرود و کرمانشاه صورت گیرد.

تا لحظه تنظیم این خبر، منابع رسمی تعداد مصدومان را25 نفر اعلام کرده‌اند که به صورت سرپایی درمان شده‌اند، اما منابع محلی تعداد مصدومان را بیش از این می‌دانند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید