• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24047
+
-

مقابله شهرداری با زمین خواری

حمید مریدی| خرم آباد- خبرنگار:

شهردار خرم آباد گفت: با تمام توان با زمین خواری، تبدیل کاربرهای فضای سبز و غصب اراضی و املاک عمومی شهر مبارزه می‌کنیم.
« وحید رشیدی» افزود: پول کم داریم ولی با اولویت بندی و نیازسنجی، توسعه خرم‌آباد را شتاب می‌بخشیم.
وی ادامه داد: حمایت انجمن های مردم نهاد، مشوق و پشتیبان خوبی برای مدیریت شهری برای توسعه شهر است.

رشیدی بیان کرد: از همه نخبگان و فعالان امور شهری و کارشناسان درخواست می‌کنیم با ایده دادن و نقدهای به جا و صحیح ما را در راستای توسعه شهر و توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف حوزه شهری یاری کنند.
شهردار خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش با شرح اقدامات شورای شهر و مدیریت شهری در چند ماه گذشته اظهار کرد: با وجود کمبود منابع مالی، اقدامات مهمی را شروع کرده و یا در دست اقدام داریم که تکمیل آنها می تواند چهره شهر را تغییر دهد.
رشیدی با تاکید بردفاع مدیریت شهری از حریم کاربرهای فضای سبز تصریح کرد: باید فضاهای سبز عمومی را حفظ کرده و آن‌ها را توسعه دهیم.
وی با اشاره به برخی پروژه های بزرگ فضای سبز از جمله بوستان شاپوری و پروژه آبشار طلایی یادآوری کرد: پروژه بوستان شاپوری در حال اجراست که با تکمیل آن تعادلی در توزیع فضای سبز و فضاهای تفرجگاهی بین شمال و جنوب شهر برقرار می‌شود که این امرعلاوه بر کمک به رضایتمندی شهروندان منجر به کاهش سفرهای تفریحی درون شهری و در نتیجه کاهش ترافیک خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: پروژه بوستان آبشار طلایی نیز با شتاب و با حضور چند پیمانکار در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تکمیل آن اقدام کنیم.
وی در مورد پروژه زیرگذر بهارستان نیز گفت: در زمان شروع به کار ما این پروژه بعد از چند سال دارای ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی بود که با اقدامات انجام شده ظرف 6ماه گذشته، پیشرفت فیزیکی آن به ۷۰ درصد رسیده است و تا مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار خرم آباد بیان کرد: امیدواریم سرعت بالای پروژه و تکمیل قریب الوقوع آن باعث فراموشی تلخی های گذشته و نارضایتی ایجاد شده ناشی از طولانی شدن این پروژه باشد و کام مردم و ساکنین منطقه شیرین شود.
وی بازنگری در پروژه های نیمه تمام را از اولویت های کاری مدیریت شهری دانست و بیان کرد: با بررسی های مجدد و بازنگری های انجام‌شده علاوه بر اصلاحات فنی، گاه تا 2 میلیارد تومان در هزینه های برخی پروژه‌ها صرفه جویی شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید