• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 238023
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Mj40P
+
-

بهترین راه‌های تقویت ذهن

کارهای ساده زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را برای تقویت قدرت مغز خود انجام دهید. به نوشته روزنامه سان، در این مطلب به 8 راهکار فراموش‌نشدنی برای کمک به بهبود یادآوری شما اشاره می‌کنیم.

 قهوه بنوشید
یک فنجان قهوه صبحگاهی می‌تواند حافظه شما را بیدار کند. ثابت شده است که فقط 200میلی‌گرم کافئین می‌تواند تا 30درصد باعث کاهش فراموشی ما شود.

 غذای فراموش نشدنی
رژیم ذهن شامل غلات سبوس‌دار روزانه و 6وعده در هفته سبزیجات برگ‌دار، 2وعده توت، مرغ و ماهی و 4وعده آجیل و لوبیاست.

 داستان بگویید
پیوند دادن اطلاعاتی که می‌خواهید به‌خاطر بسپارید به یک داستان ساختگی در ذهنتان می‌تواند به حافظه کمک کند.

 بخوابید
استراحت کافی برای هوشیار نگه‌داشتن مغز حیاتی است. مطالعات نشان می‌دهد که استراحت خوب می‌تواند حفظ و یادآوری اطلاعات کوتاه‌مدت را در بزرگسالان تا 40درصد افزایش دهد.

 از باشگاه ذهن دیدن کنید
ورزش کردن برای بدن و مغز مفید است. تمرینات ذهنی مانند سودوکو، جدول کلمات متقاطع یا پازل، تمرکز و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد؛ درحالی‌که خواندن، درست کردن کاردستی با اره مویی، یادگیری زبان یا کمک به نوه‌ها در انجام تکالیف برای افراد مسن می‌تواند ذهن را هوشیار نگه دارد.

 گسست از عادت‌ها و هنجارها
روال‌های ثابت می‌تواند به ما کمک کند تا به‌خاطر بسپاریم، اما انحراف از عادت‌ها نیز این قابلیت را دارد؛ به‌عنوان مثال، نگه‌داشتن کلیدها در یک جیب دیگر می‌تواند به شما جای آن‌ را یادآوری کند.

 قانون 8 ثانیه
برای انتقال چیزی از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت، 8ثانیه تمرکز لازم است؛ بنابراین حداقل به این مدت توجه کنید.

 ایجاد حس چندوظیفه‌ای
تجربیات چندحسی، ترکیبی از بینایی، بویایی، صدا و لامسه می‌تواند حافظه را تقویت کند؛ مثل پختن کیک هنگام گوش دادن به موسیقی یا تماشای تلویزیون.

این خبر را به اشتراک بگذارید