• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 238021
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KO4Ml
+
-

عدد خبر/46 میلیون

46میلیون شهروند ایرانی، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار دارند. مأموریت اصلی این سازمان، تلاش برای برقراری پوشش بیمه‌ای فراگیر در کشور است. همچنین به‌گفته مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سازمان، حفاظت مالی مناسب از بیماران، نیازمند متناسب‌سازی منابع مالی سلامت و افزایش کارایی است.

6میلیون  
شهروند ایرانی، بعد از مصوبه مجلس، در زمانی بسیار کوتاه تحت پوشش بیمه‌ای سازمان  بیمه سلامت قرار گرفتند. این جمعیت، از اقشار آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شدند. به‌گفته مسئولان این سازمان، این امر در به حداکثر رساندن جمعیت تحت پوشش کمک فراوانی کرد.

120گروه  
بیماری خاص و صعب‌العلاج، بعد از ایجاد صندوق بیماران خاص، تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند. قرار بر این شد که خدماتی فراتر از بیمه پایه برای این بیماران اجرایی شود. 60گروه از این بیماران نیز دارای بسته‌های خدمتی تعریف شده هستند و به بیش از 2میلیون نفر از این بیماران خدمات بیمه‌ای مضاعف ارائه می‌شود.


90هزار  
زوج نابارور در حال حاضر، خدمات ویژه از بیمه سلامت دریافت می‌کنند. این اتفاق در حوزه ارتقای سیاست‌های جمعیتی و برقراری پوشش بیمه‌ای برای درمان ناباروری رخ داده است. همچنین دیگر خدمات مانند افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی، اجرای طرح هدفمندی یارانه دارو و شیرخشک هم از دیگر اقدامات بیمه سلامت  است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید