• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 28 مهر 1403
کد مطلب : 237905
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZK2D
+
-

گل‌های مردود پنالتی‌های مشکوک

در نخستین بازی‌ها از هفته هشتم لیگ برتر، نبود VAR در یزد و پرکاری این سیستم در اهواز فضایی پر از تناقض ‌ایجاد کرد

هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، عصر پنجشنبه با 3بازی در شهرهای مختلف آغاز شد و 2تیم میزبان پیروز شدند و یک مسابقه هم با نتیجه مساوی به پایان رسید. درحالی‌که هیچ‌یک از تیم‌های بزرگ و مدعی در بازی‌های پنجشنبه‌شب حضور نداشتند و در غیاب ستاره‌های بزرگ لیگ برتر، نقش اول بازی‌های این شب باز هم به سیستم VAR رسید که حضورش در بازی اهواز و عدم‌حضورش در بازی یزد حسابی به چشم آمد. در اهواز، کمک‌داور ویدئویی با تأیید یک گل مشکوک و رد کردن یک گل آفساید نقش مهمی را در نتیجه 3 بر 2 آن مسابقه ایفا کرد و برعکس در بازی چادرملو و خیبر در شهر یزد، نبود VAR روی 2پنالتی مشکوکی که برای تیم میزبان گرفته شد، کاملا خودش را نشان داد.
 
   2 پنالتی مشکوک در یزد
از ساعت18پنجشنبه و در ورزشگاه شهید نصیری یزد، 2تیمی که امسال به لیگ برتر پا گذاشته‌اند روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند.
درحالی‌که فصل گذشته در لیگ دسته‌اول هر دو بازی رفت و برگشت این دو تیم با برتری خیبر به پایان رسیده بود، این بار و در مصاف لیگ برتری این تیم‌ها فرصت پیروزی نصیب چادرملو شد که کم‌کم دارد به بردهای مشابه و یک‌ بر صفر در خانه خودش عادت می‌کند. چادرملو که در 2میزبانی قبلی‌اش نساجی و مس‌ را هم با یک گل شکست داده بود، در مقابل خیبر نیز با تک‌گل علی خدادادی از روی نقطه پنالتی پیروز شد. در غیاب VAR کیوان علی‌محمدی قاضی این میدان در هر نیمه یک پنالتی برای تیم میزبان گرفت که هر دو پنالتی مشکوک به‌نظر می‌رسید. پنالتی نیمه‌اول را علاءالدین الدالی، بازیکن سوری چادرملو به اوت زد اما پنالتی نیمه‌دوم را ستاره این هفته‌های چادرملو یعنی علی خدادادی با یک ضربه چیپ وارد دروازه تونی باتیستا کرد و تیم سعید اخباری را به برتری رساند.
 
   هوادار برتر بود
تیم هوادار که در بازی هفته هفتم بالاخره موفق به گلزنی شده بود، هفته هشتم در شهر قزوین دومین گل فصل خودش را هم توسط صائب محبی و با ضربه سر زد که این گل یک امتیاز خارج از خانه را برای شاگردان مهدی رحمتی به ارمغان آورد. میزبان این مسابقه شمس‌آذر بود که بعد از کسب نخستین برد این فصل خودش در هفته گذشته، این بار مقابل تیم آخر جدول به‌دنبال دومین پیروزی فصل بود و در همان 5دقیقه ابتدایی بازی توسط مجتبی فخریان به گل برتری هم رسید، اما با گل تساوی صائب محبی بازی یک - یک مساوی تمام شد. هوادار در زمین حریفش تیم برتر زمین بود و موقعیت‌های بهتری خلق کرد. امید گل هوادار در این مسابقه بیشتر از میزبان خودش بود و تعداد شوت‌های داخل چارچوب نیز 5 بر یک به سود تیم مهمان ثبت شد. البته شمس‌آذر تنها ضربه داخل چارچوب خودش را تبدیل به گل کرد ولی هوادار نتوانست بیشتر از یک‌بار از موقعیت‌هایش استفاده کند.
 
   قاتل استقلال دوباره بیدار شد
آخرین بازی از شب اول هفته هشتم، پرگل‌ترین بازی پنجشنبه‌شب از آب در آمد و در نهایت با برتری 3 بر 2 استقلال خوزستان مقابل مس تمام شد. استقلال که به جز برتری مقابل تیم جواد نکونام هیچ برد دیگری در این فصل نداشت، در دقیقه26 با گل فرشید باقری از مهمان خودش عقب افتاد اما در ادامه به بازی برگشت و 4گل به مس زد که یکی از این گل‌ها توسط VAR مردود شد. تیوی بیفوما، ستاره اول این مسابقه بود که با یک گل و یک پاس گل نقش مهمی را برای تیم بوژوویچ ایفا کرد. البته او یک گل دیگر هم زد که توسط VAR مردود شد. گل اول استقلال خوزستان نیز گل مشکوکی بود که در‌نهایت توسط VAR و با عنوان گل‌به‌خودی به نام مدافع مس ثبت شد. مس که بعد از رفتن نویدکیا توسط مربی موقت هدایت می‌شد، دقیقه89 توسط بهنام برزای یکی از گل‌ها را پاسخ داد اما نهایتا 3 بر 2 شکست خورد و همچنان قعرنشین ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید