• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 21 اسفند 1402
کد مطلب : 220615
+
-

سلطان پنالتی‌ها

برونو فرناندز و گارناچو رکورد زدند تا منچستریونایتد از سد اورتون عبور کند

سلطان پنالتی‌ها

منچستریونایتد پس از شکست 3 بر یک با یک نمایش افتضاح در شهرآورد منچستر به‌خودش آمد و موفق شد اورتون را با نتیجه 2بر صفر شکست دهد. اتفاقاتی در این بازی رخ داد؛ البته اتفاقات خوب مرتبط با رکوردها و آمارها، ازجمله اینکه الخاندرو گارناچو به نخستین بازیکن تاریخ منچستریونایتد تبدیل شد که در یک مسابقه پریمیرلیگ 2‌پنالتی گرفته است یا برونو فرناندز که بهترین ‌پنالتی‌زن تاریخ یونایتد شد.
    با گلی که برونو فرناندز به ثمر رساند، با ۲۹‌پنالتی گل‌شده به رکورد بیشترین گل زده از روی نقطه پنالتی برای منچستریونایتد رسید؛ ۲۹پنالتی، ۴‌پنالتی هدر‌رفته و ۸۸درصد دقت در ضربات پنالتی.
    ستاره پرتغالی در کل دوران فوتبالش، ۵۶‌پنالتی زده که ۵۰‌تا از آنها با دقت ۹۰‌درصد تبدیل به گل شده.
    از زمان نخستین بازی او در لیگ برتر در فوریه‌2020، هیچ بازیکنی به اندازه برونو فرناندز از منچستریونایتد (17تا برابر با محمد صلاح) در این رقابت‌ها پنالتی گل نکرده است. 11‌تا از این پنالتی‌ها در اولدترافورد به گل تبدیل شده که پس از پنالتی‌های رود فان‌نیستلروی‌(12) بهترین رکورد باشگاه در بازی‌های خانگی لیگ است.
    هریک از 5‌گل اخیر برونو فرناندز در لیگ برتر، گل پیروزی یک مسابقه را تثبیت کرده است. او پس از کریستیانو رونالدو از ژانویه تا سپتامبر‌2007، دومین بازیکنی است که 5‌گل متوالی پیروزی‌بخش را برای منچستریونایتد در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.
    منچستریونایتد اکنون 5‌بازی از 7‌بازی اخیر خود در لیگ برتر (2‌شکست) را برده است.
    اورتون در 11‌بازی لیگ برتر بدون برد باقی ماند (5‌تساوی و 6شکست) که طولانی‌ترین روند در حال جریان توسط یک باشگاه انگلیسی است. تافی‌ها در خارج از خانه، 4‌بازی از 6‌بازی اخیر خود را در لیگ (2‌تساوی) باخته‌اند که بیشتر از 15‌بازی قبلی خود در خارج از خانه (6‌برد، 6‌تساوی و 3‌شکست) است.
    منچستریونایتد سومین تیمی بود که 2‌بازیکن مختلف آن در نیمه اول یک بازی لیگ برتر (فرناندز، رشفورد) هر کدام یک‌پنالتی به ثمر رساندند، پس از فولام - بولتون در آگوست‌2002(ساها، مارلت) و من‌سیتی - لستر در دسامبر 2021(محرز، استرلینگ).
    اورتون در این فصل در لیگ برتر تنها 7.3‌درصد نرخ تبدیل شوت به گل را دارد و 29گل از 397شوت که کمترین میزان آنها در یک دوره این رقابت‌ها (از 98-1997) است. آنها روز شنبه 23‌شوت داشتند که هیچ‌کدام گل نشد. فقط در مقابل ولوز در مارس 2010(24) آنها در یک بازی خارج از خانه لیگ برتر رکورد بیشتری داشته‌اند.
    الخاندرو گارناچو نخستین بازیکنی بود که پس از آنتونیو رودیگر برای چلسی در دسامبر 2021، دو پنالتی را در یک بازی لیگ برتر به‌دست آورد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید