• چهار شنبه 25 مهر 1403
  • الأرْبِعَاء 12 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 16
چهار شنبه 25 مهر 1403
کد مطلب : 237741
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8q4Qo
+
-

سپاس سردار!

در شبي که آزمون ستاره ايران بود، تيم ملي انتقام شکست در جام ملت‌ها را از قطر گرفت

تیتر یک
سپاس سردار!

شاگردان امير قلعه‌نويي 250‌روز پيش در نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي آسيا به قطر باختند؛ باختي كه پس از 27‌سال مقابل اين تيم رقم خورد تا تيم ملي ايران پشت در فينال بماند و با حسرتي بزرگ اين كشور را ترك كند. همگروهي ايران با قطر در مقدماتي جام‌جهاني2026، فرصتي ايده‌آل در اختيار قلعه‌نويي و شاگردانش قرار داد تا انتقام شكست دوحه را بگيرند. اين ماموريت شب گذشته و در ورزشگاه اختصاصي باشگاه الاهلي امارات به بهترين شكل ممكن انجام شد و تيم ملي ايران با نتيجه 4 بر يك قطر را در هم كوبيد. اين اتفاق در حالي رخ داد كه تيم ايران ابتدا و در همان دقيقه17 از حريف عقب افتاد اما در دقايق پاياني نيمه‌اول و در نيمه‌مربيان، بازگشتي رويايي به بازي داشت و توانست بردي با ارزش را در خاك امارات جشن بگيرد.

   سورپرايز تركيب
باتوجه به محروميت قدوس و حرداني، خيلي‌ها منتظر بودند تا ببينند قلعه‌نويي تيمش را با چه تغييراتي به مصاف قطر مي‌فرستد. كادرفني در اقدامي غيرقابل پيش‌بيني، در تركيب اصلي ميلاد محمدي را جانشين حرداني كرد و اميد نورافكن را به پست دفاع چپ برد. محمد كريمي هم به تركيب اضافه شد تا تيم ملي ايران با 2‌هافبك دفاعي به مصاف قطر برود. بيرانوند در داخل دروازه، نعمتي و خليل‌زاده در پست دفاع مياني، عزت‌اللهي در پست هافبك دفاعي و قائدي، محبي، طارمي و آزمون هم عناصر هجومي ايران در اين بازي بوند.

   ستاره‌هاي ايران
بدون شك سردار آزمون بهترين بازيكن ايران در مصاف با قطر بود؛ ستاره‌اي كه 2‌گل زد و يك‌پاس‌گل هم داد. او از سايت‌هاي معتبر نمره9.3 را گرفت و بهترين بازيكن زمين شد. ديگر ستاره اين بازي هم محمد محبي بود كه 2‌گل ديگر ايران را زد و او هم نمره 9.3 را به دست آورد. اميد نورافكن هم ديگر بازيكن موفق اين بازي بود كه توانست 2‌گل براي هم‌تيمي‌هايش بسازد و نمره خوب 8.5 را بگيرد. با اين نمايش شايد نورافكن در بازي‌هاي آينده به مهره اصلي تيم قلعه‌نويي تبديل شود.

   پايان كلين‌شيت
براساس نمرات ثبت شده، عنوان ضعيف‌ترين بازيكن فيكس تيم ملي در ديدار با قطر به عليرضا بيرانوند مي‌رسد؛ دروازه‌باني كه روي تك‌گل قطري‌ها نااميدكننده ظاهر شد و بار ديگر ثابت كرد از دوران اوجش فاصله گرفته است. او كه در 3‌بازي ابتدايي اين دور موفق به ثبت 3‌كلين‌شيت شده بود، مقابل قطر دروازه‌اش باز شد تا نمره ضعيف6.2 را بگيرد. مهدي قائدي با نمره6.8 و علي نعمتي با 6.9، ديگر بازيكنان ضعيف ايران در اين بازي بودند. بين بازيكنان ذخيره هم عليرضا جهانبخش نمره ضعيف 6.3 را گرفت. او پس از حضور در زمين يك‌گل هم زد كه داور به دليل آفسايد آن را مردود اعلام كرد.

   لذت صدرنشيني
ايران با پيروزي مقابل قطر هم انتقام شكست دوحه را گرفت و هم در جدول گروه به صدر رسيد. ايران حالا در پايان روز چهارم با 10‌امتياز و تفاضل‌گل مثبت5، صدر را در اختيار گرفته و ازبكستان با 10‌امتياز و تفاضل مثبت3، روي پله دوم ايستاده است. با توجه به شكست يك بر صفر امارات مقابل ازبكستان در بازي ديروز، حالا قطر و امارات تيم‌هاي 4‌امتيازي گروه هستند. اختلاف 6‌امتيازي با تيم‌هاي سوم و چهارم و برنامه بازي‌هاي پيش‌رو تا حد زيادي خيال قلعه‌نويي را براي صعود به جام‌جهاني از همين حالا راحت كرده است. ايران در روز پنجم به مصاف كره‌شمالي مي‌رود و پس از آن هم در اولين بازي دور برگشت با قرقيزستان روبه‌رو خواهد. قرقيزستان ديروز با نتيجه يك بر صفر كره‌شمالي را شكست داد و 3‌امتيازي شد. كره‌شمالي با 2‌امتياز، ضعيف‌ترين تيم اين گروه لقب گرفته است.

   ساير نتايج
بدنيست نگاهي هم به نتايج ديگر تيم‌هاي آسيايي در مسير رسيدن به جام‌جهاني داشته باشيم. روز گذشته ژاپني‌ها پس از 7‌بازي بالاخره امتياز از دست دادند و مقابل استراليا با نتيجه يك‌-يك متوقف شدند. جالب اينكه دروازه ژاپن پس از 7‌بازي با يك‌گل‌به‌خودي باز شد. ژاپني‌ها در مصاف با استراليا با گل‌به‌خودي هم از شكست فرار كردند. چين هم بالاخره با برانكو توانست از بحران خارج شود و 2 بر يك از سد اندونزي عبور كند. كره‌جنوبي، ديگر تيم مدعي قاره، ديروز با نتيجه 3 بر 2 عراق را شكست داد و اردن هم با نتيجه 4 بر صفر از سد عمان گذاشت. فلسطين و كويت هم ديروز به تساوي 2-2 رضايت دادند. با نتايجي كه روز گذشته رقم خورد، حالا هيچ تيمي بيشتر از 10‌امتياز در پايان دور چهارم ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید