• چهار شنبه 25 مهر 1403
  • الأرْبِعَاء 12 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 16
شنبه 21 مهر 1403
کد مطلب : 237290
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5E0J
+
-

خالقان کتاب‌های کودک جاودانه شدند

نصب‌ سردیس‌های توران میرهادی و علی‌اکبر صادقی به همت سازمان زیباسازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

گزارش
خالقان کتاب‌های کودک جاودانه شدند

فرخنده رفائی-روزنامه‌نگار

یکی را «مادر ادبیات کودک و نوجوان ایران» می‌دانند و دیگری را تصویرگر کتاب کودک. توران میرهادی و علی‌اکبر صادقی هردو برای کودکان این سرزمین بسیار زحمت کشیده‌اند. بانو میرهادی که به‌گفته خودش تمام تابستان‌های کودکی‌اش زیر سقف آسمان گذشت و بهترین دوستانش بچه‌های روستایی بودند. شاید همین دوستی‌ها بود که آتش عشق به کودکان را در دلش روشن کرد و تا آخرین روزهای زندگی شعله‌ور نگه داشت. به پاس پیشینه ارزشمند توران میرهادی و علی‌اکبر صادقی، هنرمند نقاش و تصویرگر کتاب کودک، تندیس این دو هنرمند اخیرا به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نصب شده است.

 رونمایی از سردیس 2چهره ماندگار
نصب آثار حجمی و المان‌های فرهنگی و هنری ازجمله اقداماتی است که شهرداری تهران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود با جدیت دنبال می‌کند. امسال نیز، مدیریت شهری برنامه‌های متنوعی را به مناسبت هفته کودک تدارک دیده که برخی از آنها در ارتباط مستقیم با کودکان و بعضی دیگر، غیرمستقیم و برای کودکان برنامه‌ریزی شده بود. در این زمینه روز چهارشنبه ۱۸مهرماه نیز سردیس توران میرهادی و علی‌اکبر صادقی، 2‌ چهره‌‌ ماندگار و تأثیرگذار حوزه کودکان و نوجوانان به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.



 به پاسداشت زحمات ادبی
این رویداد با هدف یادآوری جایگاه بلند آنها در حوزه ادبیات کودک و نوجوان صورت گرفت و تعدادی از مدیران سازمان زیباسازی و محسن ناصریان و سارا تقوی، هنرمندان سازنده سردیس‌ها حضور داشتند و از آثار هنری خود پرده‌برداری کردند. سردیس علی‌اکبر صادقی در ضلع شمالی و سردیس توران میرهادی در ضلع جنوبی در ورودی اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نصب شده است.

از نگاه هنرمندان
 تجربه خوشایند همکاری با شهرداری

سارا تقوی‌36ساله، سازنده سردیس توران میرهادی که پیش‌تر نیز پرتره استاد محمد اسلامی‌ندوشن را به سفارش شهرداری ساخته، می‌گوید: هرچه بیشتر روی مفاخر کشور کار کنیم باعث آشنایی بیشتر مردم با آنها و در نهایت باعث فرهنگسازی بهتر می‌شود. او، تجربه همکاری با شهرداری تهران را خوشایند توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد: ماندگار‌کردن شخصیت‌های تأثیرگذاری که فعالیت فرهنگی انجام داده‌اند، کار بسیار خوبی است که شهرداری تهران نشان داده در این حوزه دغدغه‌ دارد و فعالیت‌های شهرداری تهران از این نظر حائز اهمیت است.

جایگاه ویژه شهرداری در حوزه فرهنگسازی


محسن ناصریان، 55ساله، نقاش و مجسمه‌ساز، سازنده تندیس علی‌اکبر صادقی که پیش‌تر نیز آثار حجمی شناخته‌شده‌ای را در همکاری با شهرداری تهران کار کرده، این نهاد را بزرگ‌ترین سفارش‌دهنده، ناظر و تولید‌کننده کارهای هنری شهری و دارای جایگاه ویژه‌ در حوزه فرهنگسازی می‌داند. او درباره فعالیت‌های قبلی خود در حوزه آثار شهری می‌گوید: قبلا تندیس شهیدعباس دوران و شاعر سرشناس کشور قیصر امین‌پور را به سفارش سازمان زیباسازی کار کرده‌ام که در شهر نصب شده‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید