• دو شنبه 23 مهر 1403
  • الإثْنَيْن 10 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 14
پنج شنبه 19 مهر 1403
کد مطلب : 237190
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5ENv
+
-

افشاگری درباره همکاری‌های چراغ‌خاموش لندن و تل‌آویو

افشاگری درباره همکاری‌های چراغ‌خاموش لندن و تل‌آویو

«انگلیس به‌طور محرمانه درباره تکنیک‌های جنگ روانی و حملات سایبری به ارتش اسرائیل مشاوره داده و کمک‌های عملی ارائه کرده است.» این بخشی از گزارش افشاگرانه تارنمای خبری تحلیلی دیکلاسیفاید است که در آن از تماس‌های محرمانه تیپ٧٧ ارتش انگلیس با ارتش رژیم اشغالگر صحبت کرده است. در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

  انگلیس جهت تقویت توان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای مقابله با ایران و حزب‌الله با یکدیگر همکاری داشته‌اند.
  این پروژه‌ای با اسم رمز HEZUK به‌ویژه برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و حزب‌‌الله بوده است.
  همچنین در قالب این طرح یکی از واحد‌های ارتش انگلیس که مسئول عملیات روانی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است، با تل‌آویو در مدیریت جنگ روانی غزه همکاری داشته است.
  عملیات تبلیغاتی ارتش رژیم صهیونیستی شامل استفاده از ویدئو‌های جعلی و حساب‌های کاربری دروغین در شبکه‌های اجتماعی برای توجیه حمله به غزه بوده است.
   اسناد افشاشده نشان می‌دهد که پروژه محرمانه HEZUK پیش از جنگ فعلی غزه و در سال 2020-2019 کلید خورده بوده است.
  ارتش اسرائیل پیش‌تر نیز 2بار در سال‌های ٢٠١٨ تا ٢٠١٩ در پایگاه تیپ٧٧ ارتش انگلیس در هرمیتاژ برکشایر مبادلاتی با ارتش انگلیس داشته است.
  برخی اسناد حاکی از آن است که دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت انگلیس در زمینه ساخت موشک‌های فراصوت با تل‌آویو همکاری کرده است.
  همکاری‌های گسترده نظامی و امنیتی لندن و تل‌آویو در شرایطی است که وزارت دفاع انگلیس تاکنون از شفاف‌سازی‌ درباره جزئیات این همکاری یا پاسخ به پرسش‌های نمایندگان پارلمان در مورد  کمک‌ به ارتش رژیم صهیونیستی سرباز زده است.
پل راجرز، استاد افتخاری دانشکده ستاد ارتش انگلیس در‌ این ‌باره به تارنمای دیکلاسیفاید گفته است: «افشاگری اخیر بسیار مهم است و نشان می‌دهد که عوامل جنگ روانی در اسرائیل و انگلیس در سطوح بالایی با هم در ارتباطند. ارتش همیشه باید در همه سطوح شفاف‌سازی کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید