• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 18 مهر 1403
کد مطلب : 237092
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwJnn
+
-

آزاد سازی 21 هزار متر مربعی فضاهای کارگاهی

آزاد سازی 21 هزار متر مربعی فضاهای کارگاهی

مهدی اسماعیل‌پور ؛ روزنامه‌نگار

حتما شما هم هنگام عبور از معابر با حصارهای آهنی و فضاهای کارگاهی بارها مواجه شده‌اید؛ فضاهایی که اطراف خطوط جدید مترو محصور هستند و به زعم خیلی‌ها حتی مسیر تردد عابران را هم به نوعی مسدود می‌کنند. حالا خبر رسیده که بعضی از کارگاه‌های عمرانی خط7 مترو جمع‌آوری و آزادسازی شده و به‌گفته محمدیاشار لطفی، مجری خط۷ متروی تهران، زمین‌هایی که در این مسیر در اختیار کارگاه‌های مختلف بوده به اراضی عمومی شهر تهران بازگشته است؛ اقدامی که با انجامش اغتشاشات بصری و مزاحمت‌های کارگاه‌ها برای شهروندان به حداقل می‌رسد.

 آزادسازی فضای شهری در 6منطقه
با تکمیل و راه‌اندازی بخشی از ورودی‌ها و ایستگاه‌های خط7 متروی تهران در این دوره مدیریت شهری، بیش از 21هزار مترمربع فضای کارگاه‌های عمرانی مربوط به این خط در مناطق 14، 12، 11، 10، 6 و 2 آزاد شده و به عرصه‌های عمومی شهر بازگشته است. البته این پایان کار نیست.

کاری که ادامه دارد
بازگشت فضاهای کارگاهی باقیمانده به عرصه‌های عمومی پایتخت، با اتمام پروژه‌های در دست اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های باقیمانده، ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال1403 بیش از 5هزارمترمربع دیگر از سایر کارگاه‌های خط7 مترو تحویل شهرداری‌های مناطق شود.

 تبدیل زمین‌ها به بوستان و فضای سبز
محمدیاشار لطفی درخصوص کاربری‌های جدید اراضی آزاد شده نیز می‌گوید: «زمین‌های تحویل داده شده به شهرداری‌های مناطق مختلف، اغلب به‌عنوان فضای سبز و بوستان یا معبر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برخی هم به فضای کارگاهی برای پروژه‌های عمرانی جدید شهری تبدیل شده و در اختیار پیشبرد سایر طرح‌های شهری قرار گرفته‌اند.»
‌کدام کارگاه‌ها جمع‌آوری شده‌اند؟
کارگاه‌های جمع‌آوری‌شده در حوالی برخی از ایستگاه‌ها و پروژه‌های خط7 مترو بوده که لطفی دراین باره می‌گوید: «زمین‌های آزاد‌سازی‌ شده به کارگاه‌های بوستان گفتگو، تربیت مدرس، مهدیه، میدان کتاب، بلوار پاک‌نژاد، رودکی، بزرگراه شهید محلاتی و بزرگراه شهید نواب صفوی مربوط می‌شود.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید