• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 17 مهر 1403
کد مطلب : 236921
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KO47l
+
-

تلاش برای رهایی تهران از سالمندی

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران، 13درصد جمعیت پایتخت سالمند هستند؛ البته این رقم در برخی از مناطق مانند 1، 3، 6 و 21 به 16درصد می‌رسد؛ از این‌رو مدیریت شهری طبق اسناد بالادستی، برنامه‌هایی را در حوزه سلامت و جوانی جمعیت پیش‌بینی کرده است. به‌گفته حمید صاحب، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران، قرار است موضوع تک‌فرزندی از طریق فعالیت‌های فرهنگی کمرنگ و گامی در راستای جوانی جمعیت برداشته شود.

 تشویق به فرزندآوری
یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه فرزندآوری و رهایی از تک‌فرزندی، استفاده از برنامه‌های فرهنگی است که طبق گفته‌های مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران این کار با مشارکت گروه‌های مردمی و فعالان اجتماعی محقق می‌شود؛ از این‌رو شهرداری آمادگی استفاده و حمایت از ظرفیت گروه‌های مردمی و فعالان اجتماعی در این حوزه را دارد.

مشاوره‌های رایگان برای زوج‌ها
اداره سلامت شهرداری تهران از 2سال گذشته مکاتباتی با دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت بهداشت و... داشته و از تبلیغات محیطی هم برای ترویج فرزندآوری استفاده کرده است. آنطور که حمید صاحب گفته،«رویکرد ما تحقق خانواده کامل با 4فرزند است؛ از این‌رو علاوه بر کمک به ازدواج آسان، مشاوره‌های رایگان به زوج‌ها در حوزه فرزندآوری هم داده می‌شود.»

 کاهش نرخ سقط جنین
طبق گفته‌های مدیرکل سلامت شهرداری تهران، سالانه حدود 300هزار سقط در تهران رخ می‌دهد و مدیریت شهری درصدد است تا با کمک فعالان جمعیت نرخ سقط جنین را در جامعه کاهش دهد. به‌گفته صاحب، شهرداری تهران آمادگی دارد تا برای اجرای برنامه‌های ترویجی و تشویقی، ظرفیت سراهای محلات را در اختیار فعالان اجتماعی قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید