• یکشنبه 25 شهریور 1403
  • الأحَد 11 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 15
شنبه 24 شهریور 1403
کد مطلب : 234790
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5mDr
+
-

جادوگر به گلادیاتور رسید

زیرگیرترین کشتی‌گیر ایران در مقابل جادوگر آمریکایی قرار خواهد گرفت

اتفاق روز
جادوگر به گلادیاتور رسید

مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی از هفتم تا دهم آبان‌ماه قرار است در تیرانا، پایتخت کشور آلبانی برگزار شود. بر همین اساس اعلام شده تیلور برای حضور در این رقابت‌ها رسما برای شرکت در انتخابی آمریکا ثبت‌نام کرده و می‌خواهد در وزن 92‌کیلوگرم ‌روی تشک برود و حالا رقابت او با کامران قاسمپور دیدنی خواهد شد. تیلور 5‌‌مرتبه در 86‌کیلوگرم موفق به شکست حسن یزدانی شده که 2‌مرتبه آن با ضربه فنی همراه بوده است. مهم‌ترین رقابت‌ تیلور و یزدانی را هم باید فینال المپیک توکیو دانست که کشتی‌گیر آمریکایی به مدال طلا رسید.
 یزدانی هم در فینال مسابقات جهانی‌2021 تنها پیروزی خود در مقابل تیلور را کسب کرده و صاحب مدال طلای جهان شده است. بسیاری معتقدند که سبک کشتی یزدانی به تیلور نمی‌خورد و دلیل شکست‌های پرتعداد او هم همین مسئله بوده است. در مقابل کامران قاسمپور بهترین گزینه برای رویارویی با تیلور است که هیچ‌وقت این رویارویی رخ نداده است. اجتناب از این رویارویی بارها به دلایل مختلف در وزن 86‌کیلوگرم اتفاق افتاد ولی در آلبانی بهترین فرصت است تا کشتی دوستان یک‌بار هم كه شده این مسابقه تماشایی را نظاره‌گر باشند. قاسمپور زیرگیر در مقابل تیلوری که بارها در پیچ‌های کشتی نشان داده چقدر مهارت دارد و تسلیم نشدنی است. بدون شک کشتی قاسمپور و تیلور دیدنی‌ترین کشتی اوزان غیرالمپیکی است که می‌تواند برای کشتی‌دوستان ایرانی یک نبرد انتقامی قلمداد شود. تیلور در مسابقات جهانی 2023درحالی‌که از یزدانی پیش بود، او را ضربه فنی کرد و این آخرین رقابت 2 قهرمان جهان و المپیک با یکدیگر بود که باعث ناراحتی میلیون‌ها ایرانی عشق به کشتی شد. حالا قرار است تیلور در مقابل زیرگیر‌ترین کشتی‌گیر ایران به روی تشک برود و همه منتظر این رقابت هستند که امیدواری زیادی برای شکست حریف آمریکایی وجود دارد. کشتی‌دوستان سال‌ها پیش به کامران قاسمپور، دارنده 2‌مدال طلای جهان لقب گلادیاتور دادند و تیلور آمریکایی ملقب به جادوگر با حضور در وزن 92 کیلوگرم قرار است با گلادیاتور مبارزه کند.

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا پیش از المپیک با یک شوک بزرگ همراه بود. دیوید تیلور که طی 2‌سال گذشته (2022 و 2023) مدال طلای جهان را کسب کرده بود، در مقابل آرن بروکس شکست خورد و شانس حضور در بازی‌های المپیک را از دست داد. بروکس نتوانست مدال طلای تیلور در المپیک توکیو را تکرار کند و با کسب عنوان سومی به کارش پایان داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید