• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234525
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O7rPg
+
-

پیامدهای ورود ترکیه به بریکس

برخی از تحلیلگران معتقدند که پیوستن ترکیه به بریکس، سایر کشورها را نیز برای این کار تشویق خواهد کرد. تصمیم ترکیه ناشی از قصد آن برای ارتقای جایگاه خود در نظم ژئوپلیتیکی در حال تغییر، در بحبوحه حرکت برگشت‌ناپذیر جهان به سمت چندقطبی اعلام شده است.

نخست‌وزیر عراق، پروژه‌های 4 واحد سیکل ترکیبی را که مجموعا ۶۱۴ مگاوات برق به شبکه ملی اضافه می‌کنند، افتتاح کرد. این واحدها در نیروگاه‌های گازسوز فعلی در استان‌های بغداد، دیاله و انبار قرار دارند.

چین از تصمیم هلند برای گسترش کنترل‌های صادراتی برای تجهیزات تراشه‌سازی ASML، ابراز نارضایتی کرد. پکن بارها از استراتژی واشنگتن در این زمینه انتقاد کرده است.

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که بودجه فدرال این کشور از ‌ماه ژانویه تا آگوست، ۸۶ میلیارد دلار از محل فروش نفت و گاز درآمد داشته که نسبت به ‌مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

با نزدیک شدن به تاریخ اجرای مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا برای واردات برخی کالاها ازجمله روغن پالم، اندونزی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده این محصول نسبت به ایجاد اختلال هشدار داده است.

بانک مرکزی چین در ‌ماه اوت برای چهارمین‌ماه متوالی، خرید طلای جدیدی را به ذخایر خود اضافه نکرده است، زیرا قیمت این فلز گرانبها در افزایش قیمت رکورد زده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید