• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234522
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lgovg
+
-

صادرات بیش از ۱۸هزار تن مرغ

درحالی‌که در سال‌های قبل ایران در تولید مرغ دچار مشکل بود و هرازگاهی دولت‌ها برای تنظیم بازار مجبور به واردات مرغ می‌شدند، در سال‌جاری کشورمان به صادرکننده مرغ تبدیل شده است. در اواخر دولت دوازدهم کشور با بحران کمبود مرغ مواجه شد و نهایتا دولت وقت مجوز واردات مرغ با ارز 4200تومانی را صادر کرد. اما اکنون با برنامه‌ریزی دولت سیزدهم کشور(دولت‌شهید‌رئیسی)  نه‌تنها از واردات مرغ، بی‌نیاز شده بلکه امسال به صادرکننده هم تبدیل شده‌ایم.
در همین زمینه، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از صادرات ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ از ابتدای سال تاکنون به کشورهای هدف خبر داد و گفت: استمرار جوجه‌ریزی و تولید منجر به صادرات شده است.
علی ابراهیمی افزود: در حال حاضر گوشت مرغ تولید داخل به کشورهای عراق، ترکمنستان، عمان، قطر و افغانستان صادر می‌شود. ماهانه نزدیک‌به 3هزار تن گوشت مرغ به کشورهای هدف صادر می‌شود.
وی وضعیت تولید داخلی گوشت مرغ را مطلوب دانست و اظهار داشت: طی 3 تا 4ماه اخیر به‌دلیل افزایش جوجه‌ریزی و عرضه فراوان مرغ‌های منجمد وارداتی، بازار اشباع شد. بنابراین هر کیلوگرم مرغ زنده در واحدهای پرورشی زیر قیمت واقعی تولید یعنی کیلویی ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان به فروش می‌رسید که همین امر باعث ضرر برخی تولیدکنندگان شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید