• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234107
+
-

خبرهای کوتاه از دنیای سیاست

  مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در پی کسب مدال نقره بازی‌‍‌های پارالمپیک پاریس ازسوی زهرا رحیمی، طی پیامی در فضای ‌مجازی به وی تبریک گفت.
  دیروز تظاهراتی برای اعلام انزجار از جنایات رژیم‌ صهیونیستی در استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین و کهگیلویه ‌و بویراحمد پس از نمازجمعه برگزار شد.
  سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نمازجمعه تهران گفت: تصمیم درستی که شهید رئیسی در مورد حذف ارز ترجیحی اتخاذ کرد پرهزینه اما بسیار سازنده بود. این تصمیم‌ها نیاز امروز و فردای ماست.
  عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در دیدارهای جداگانه با مسئولان ارشد نظامی بر تداوم هم‌افزایی دستگاه دیپلماسی با نیروهای ‌مسلح تأکید کرد.
  به‌دنبال بازگشت محمد خزائی به کشور، مقام‌های مربوطه در وزارت امور خارجه اعلام کردند که رایزنی‌ها برای آزادی یک حاجی بازداشت‌شده دیگر در عربستان ادامه دارد.
  امیر حیات‌مقدم، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از  وزارت امور خارجه خواست جلساتی با مقام‌های کشورهای اسلامی با هدف ایجاد اتحاد برای مقابله با جنایات و نسل‌کشی در غزه برگزار شود.
  علی بحرینی، سفیر ایران در مقر سازمان ملل در ژنو طی پیامی تأکید کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند عزم جهانی برای حذف کامل تسلیحات هسته‌ای هستیم.
  ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت  امور خارجه پاکستان تأکید کرد: با ایران درباره پروژه مشترک گازی در ارتباطیم.
  سفارت ایران در لندن با انتشار پیامی از مواضع دوگانه دولت انگلیس در قبال تروریسم انتقاد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید