• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 5 شهریور 1403
کد مطلب : 233693
+
-

درگذشت زهره حمیدی

درگذشت زهره حمیدی

زهره حمیدی، بازیگر سینما و تلویزیون بعد از تحمل یک دوره بیماری که با سرطان لوزالمعده (پانکراس) دست‌وپنجه نرم می‌کرد، چهارم شهریور در اربعین امام حسین‌(ع) درگذشت.

   زهره حمیدی در هشتم اردیبهشت۱۳۳۶ در اراک به دنیا آمد.تحصیلاتش را تا دیپلم رشته اقتصاد ادامه داد و با بازی در فیلم «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت در سال۱۳۷۱ وارد عرصه سینما شد.
   حمیدی در سال۱۳۷۷ با سریال ایرانی کارآگاه به مخاطبان تلویزیون معرفی شد و از بازیگرانی بود که به‌طور مداوم فعالیت خود را در تلویزیون ادامه داده است و از جدیدترین ایفای نقش‌های او می‌توان به مجموعه تلویزیونی «خداداد» اشاره کرد.
   این بازیگر در بیش از 30فیلم سینمایی بازی کرده و با کارگردانان زیادی همکاری داشته که از آثار او می‌توان به «راه و بیراه»، «شوخی با ستارگان»، «موج و صخره»، «لطفاً دور نزنیم»، «مزرعه کوچک»، «طلسم‌شدگان»، «گم گشته»، «دردسر والدین»، «بیابان عشق»، «تولدی دیگر»، «بهشت گمشده»، « آتیه»، «شوق پرواز»، «زمانی برای عاشقی»، «جدال با سرنوشت»، «مسافر زمان»، «پشت‌بام تهران»، «مثل یک کابوس»، «مهمانی از بهشت»، «بال‌های خیس»، «همه بچه‌های ما»، «بَزم آخر»، «مستانه»، «افسون»، «دختران» و «پاتوق» اشاره کرد.
   مرحوم حمیدی اما در تلویزیون کارنامه مفصل‌تری دارد. او در دهه 80 و 90 به‌طور میانگین هر سال در3 سریال تلویزیونی بازی کرده است. حمیدی در بیش از 60سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.
   او در سال1400 با بازی در سریال «فرشتگان بی‌بال» امیرحسین عنایتی و در سال1401 با بازی در سریال «خداداد» علی غفاری آخرین نقش‌هایش
را ایفا کرد.‌‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید