• پنج شنبه 1 شهریور 1403
  • الْخَمِيس 16 صفر 1446
  • 2024 Aug 22
پنج شنبه 1 شهریور 1403
کد مطلب : 233503
+
-

بررسی نیازهای واقعی اکباتان با همراهی شهروندان

در شهر
بررسی نیازهای واقعی اکباتان با همراهی شهروندان

سید محمد فخار؛ روزنامه‌نگار

بیش از نیم قرن از ساخت شهرک اکباتان می‌گذرد. این شهرک که زمانی با سرانه استاندارد فضای سبز و امکانات محلی طراحی شده بود، این روزها به واسطه قدمت واحدها، افزایش جمعیت ساکن و قدیمی‌‌شدن امکانات عمومی، نیاز به بازطراحی دارد.

طرحی که پیش نرفت
در دهه 50 پس از ساخت فاز نخست شهرک اکباتان اعلام شد که ۲میلیون و ۴۰۰هزار مترمربع ساختمان و ۲میلیون و ۴۰۰هزار مترمربع فضای سبز در اکباتان ساخته خواهد شد. امروز آمار فضای سبز این شهرک به کمتر از 700هزار مترمربع رسیده است. دیگر سرانه‌های فرهنگی خدماتی نیز در این شهرک به نحو چشمگیری کاهش یافته است. شهرداری تهران طی ماه‌های اخیر در 2بخش معاونت شهرسازی و شهرداری منطقه5 برای بهبود کیفیت زندگی در این بخش از تهران، نسخه‌ای با نام «طرح موضعی ویژه شهرک اکباتان» مطرح کرده که آخرین بار جزئیات آن در جلسه 24مرداد شورای راهبری پروژه‌های معاونت شهرسازی بررسی شد. این طرح هم‌اکنون در مرحله طراحی و اخذ نظرات کارشناسی و مردمی قرار دارد. البته در سال 97، ‌طرحی با عنوان سند راهبردی توسعه شهرک اکباتان مطرح شده بود که فراتر از مطالعات نرفت و هیچ‌گاه عملیاتی نشد.

نظرسنجی از مردم
شرکت مشاوری که کار طرح موضعی شهرک اکباتان از سوی شهرداری تهران به آن سپرده شده، این روزها در حال برگزاری نظرسنجی از ساکنان و مراجعانی است که با این محدوده شهری سر و کار دارند. در این زمینه پرسشنامه‌ای برای مشارکت شهروندان و نیازسنجی از مردم در زمینه اخذ تدابیر همسو با نیازهای واقعی شهرک اکباتان نیز طراحی شده است تا بر مبنای نظر اهالی طرح موضعی اجرایی شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید