• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 1 شهریور 1403
کد مطلب : 233449
+
-

2 روز مانده تا اربعین حسینی

تردد زائران حسینی از مرز ۳ میلیون گذشت‌
تردد زائران اربعین حسینی از مرز ۳ میلیون و 100هزار نفر گذشت و مرز مهران پرترددترین مرز کشور شد. فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام این خبر افزود: تا امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران در سلامت و امنیت کامل به کشور بازگشته‌اند. سردار احمدرضا رادان با اشاره به سهم ۵۰ درصدی تردد زائران در مرز مهران، گفت: مرزهای شلمچه، خسروی، چذابه، باشماق و تمرچین بعد از مهران به‌ترتیب بیشترین تردد زائران را ثبت کرده‌اند.

پیگیری سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بر اهمیت حفظ سلامت زائران پس از بازگشت از سفر تأکید کرد. دکتر عباس علیپور گفت: مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، نسبت به بررسی علائم احتمالی بیماری‌های عفونی ازجمله تب، بیماری‌های تنفسی و گوارشی اقدام خواهند کرد و درصورت مشاهده هرگونه علامت، زائران به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی دعوت می‌شوند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند و درصورت نیاز، درمان لازم را دریافت کنند.

آزادی 17زندانی در همدان
۱۷ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان به حرمت فـرا‌رسیدن اربعین حسینی(ع) با کمک خیران نیک‌اندیش آزاد شدند. مدیرعامل ستاد دیه همدان با اعلام این خبر، افزود: در این ایام 3 زندانی زن و ۱۴ زندانی مرد آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند. یدالله روحانی‌منش اضافه کرد: ۱۲ زندانی به‌علت محکومیت‌های مالی و 5‌زندانی به‌علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی شده بودند که با کمک خیران آزاد شدند. مجموع بدهی این زندانیان ۱۴۹ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال بود که ۱۰۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال از آن قسط‌بندی شد. ۲۰ میلیارد ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد و ۱۹‌میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه برای آزادی این تعداد زندانی پرداخت شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید