• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 31 مرداد 1403
کد مطلب : 233371
+
-

وزنه‌برداری و رؤیای 2028

سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال می‌گویند وزنه‌برداری نتایج پاریس را در بازی‌های آسیایی و المپیک 2028 جبران می‌کند

وزنه‌برداری و رؤیای 2028

یکی از رشته‌هایی که در بازی‌های المپیک پاریس ورزشکاری روی سکو نداشت، وزنه‌برداری بود. آنهایی که توقع داشتند حداقل یک نفر از تیم دونفره وزنه‌برداری در پاریس مدال بگیرد، نقدهایی را نسبت به عملکرد فدراسیون داشته‌اند اما حمله اصلی را علی مرادی، رئیس سابق فدراسیون به سجاد انوشیروانی (رئیس فدراسیون) و نواب نصیرشلال(سرمربی تیم ملی) کرد و اتهاماتی را به آنها زد. انوشیروانی و نصیرشلال دیروز در نشست خبری، نه‌تنها جوابگوی این حملات بودند که از عملکرد وزنه‌برداری در پاریس هم حمایت کردند. نصیرشلال که خودش هم توقع داشت علی داودی حداقل یک برنز در دسته فوق‌سنگین بگیرد، گفت: «هر کاری از دستمان برمی‌آمد انجام دادیم. هم داودی و هم جوادی نسبت به رکوردهای خودشان در المپیک بهتر بودند.» نصیرشلال نتایج پاریس را نتیجه عملکرد فدراسیون قبلی می‌داند، فدراسیون منتقد بزرگ این روزهای وزنه‌برداری؛ علی مرادی. او از اینکه سال‌های پیش در این رشته پشتوانه‌سازی نشده ایراد گرفت: «مسئله این است که ما مثل سابق ستاره‌‌ای نداشتیم. کسی نبود. من مربی به کی تمرین می‌دادم، کارمند و کارگر فدراسیون را. ما از نظر مدالی ضعیف عمل کردیم و بابت این عذر می‌خواهیم اما منتقدان هم به‌خاطر عملکردشان عذرخواهی کرده بودند؟»
انوشیروانی از روزهای خوب آینده گفت؛ از استعدادیابی‌هایی که شده، از کسانی که قرار است در آینده‌ای نزدیک روی سکوهای جهانی بروند: «روز اولی که رئیس فدراسیون شدم، گفتم که از سال 2025 وزنه‌برداری به مدال می‌رسد. اوج کار ما را در بازی‌های آسیایی ناگویا می‌بینید و بعد از آن در المپیک 2028. ما تغییر نسل داده‌ایم؛ کاری که ریسک بالایی می‌خواهد.» او از همه خواست به وزنه‌برداری فرصت داده شود: «علیرضا دبیر بعد از 6سال درکشتی نتیجه گرفت و هادی ساعی بعد از 3سال در تکواندو. به ما هم زمان بدهید.»
از فدراسیون ایراد گرفته شده که چرا گفته‌اند ویرانه تحویل گرفته‌اند. انوشیروانی خطاب به این منتقدان گفت: «روز اولی که در کمپ تیم ملی را باز کردیم، بوی تعفن می‌داد؛ این ویرانه نبود؟ هنوز هم داریم بدهی‌های فدراسیون‌ قبلی را می‌دهیم، رکوردهای مسابقات قهرمانی کشور را با رکوردهای جهانی مقایسه کنید و... اینها ویرانه نیست؟» انوشیروانی وعده داد کاری می‌کند که جایی برای نقد نمی‌‌گذارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید