• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201186
+
-

او با وزنه‌ها لبخند می‌زند

تلاش خوب
او با وزنه‌ها لبخند می‌زند

مهتاب خسروشاهی

زندگی با کودک مبتلا به معلولیت جسمی یا ذهنی، دشوار است؛ در این شکی نیست اما برخورد والدین با شرایط پیش‌آمده می‌تواند از دشواری زندگی برای فرزند و والدین کم کند. آموزش و پرورش درست، یکی از این راهکارهاست.
«دن مک گاولی»، جوان مبتلا به سندرم داون، توانسته در مسابقات پاورلیفت(وزنه‌برداری قدرتی) برگزار شده در بوردوی فرانسه، مدال طلای دیگری کسب کند. او که اهل بریتانیاست، الهام‌بخش بسیاری از کسانی است که مسابقات او را پیگیری کرده و آرزو دارند مانند او قهرمان شوند. گاولی با کسب این مدال طلا، پنجمین مدال طلای حرفه‌ای خود را گرفته است. گاولی با وزن 127پوند (57کیلوگرم) مقام اول مسابقات قهرمانی اروپا را با برداشتن وزنه 154پوند (69.85کیلوگرم)، از آن خود کرد. او در دوبل کلاسیک با برداشتن وزنه 70کیلوگرمی و 90کیلوگرمی با استفاده از کمربند و دستکش مخصوص(‌تجهیزات) نیز مدال طلا کسب کرد.
گاولی که سال‌ها پیش جمله «هرگز به هیچ‌چیز نمی‌رسد» را از یکی از مربیان خود شنیده بود، تاکنون و در 33سالگی توانسته قهرمانی جهان، 4بار قهرمانی در رقابت‌های کشورهای مشترک‌المنافع و قهرمانی بریتانیا را از آن خود کند. او علاوه برآنکه به سندرم داون مبتلاست، با اختلال اُتیسم نیز درگیر است. گوش چپ او ناشنواست و در کودکی، 2نوبت جراحی قلب باز انجام داده است. به همین دلیل او برای کسب مدال طلای دوبل کلاسیک بر موانع بسیاری غلبه کرده است. جودیت، مادر این قهرمان نیز پاورلیفتر است. او تلاش‌های فرزندش را تحسین کرده و عقیده دارد افرادی که هر روز با تشویق‌های خود راه را برای موفقیت فرزندش هموار می‌کنند، سهم مهمی در وضعیت روحی و قهرمانی فرزند او دارند.
آغاز فعالیت دن به 10سال پیش بازمی‌گردد؛ زمانی که او به‌طور موقت از صندلی چرخدار استفاده می‌کرد و برای بازدید به باشگاه رفته بود. علاقه او به ورزش وزنه‌برداری باعث شد تا او پس از آموزش در باشگاه، نخستین مدال طلای خود را در سال2015  در رقابت‌های جهانی کشورهای مشترک‌المنافع که در ونکوور کانادا برگزار می‌شد، به‌دست آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید