• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 28 مرداد 1403
کد مطلب : 233105
+
-

35ساله‌هایی که از سربازی معاف شدند

35ساله‌هایی که از سربازی معاف شدند

یک خبر خوب برای مردان بالای 35سال که به سربازی نرفته و بدون کارت پایان خدمت مانده‌اند. این گروه از سربازی معاف شدند فقط به یک شرط، اگر صاحب 2 فرزند باشند. این خبری بود که سازمان وظیفه عمومی فراجا اطلاعیه‌ای داد و اعلام کرد: «مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای 2فرزند از تاریخ اول شهریورماه امسال می‌توانند برای معافیت سربازی از طریق دفاتر پلیس+۱۰ اقدام کنند.»
طبق این اطلاعیه، به استناد تبصره یک بند ط ماده ۱۰۲ قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل 2فرزند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.همه مشمولانی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در شمول این قانون قرارگرفته‌اند، به شرط نداشتن غیبت و رسیدن به سن ۳۵ سال تمام و دارا‌بودن حداقل 2فرزند، می‌توانند از تاریخ اول شهریورماه با به همراه داشتن مدارک لازم از قبیل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست معافیت مربوطه را ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و احراز شرایط از معافیت مذکور بهره‌مند شوند.
کارکنان وظیفه حین خدمت که فاقد غیبت سنواتی بوده و در شمول مقررات این معافیت قرار می‌گیرند، با ارائه مدارک مورد نظر به یگان خدمتی و احراز شرایط اولیه، می‌توانند به همراه گواهی اشتغال به خدمت به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست مراجعه کنند.
برابر قانون ابلاغی، این معافیت به مشمولان غایب تعلق نمی‌گیرد و نخستین شرط رسیدگی به درخواست‌های ثبت‌شده عدم‌درج غیبت در سوابق مشمولان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید