علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم، متولد سال 1344در مشهد است. او در کارنامه کاری خود قائممقامی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکلی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را دارد.
او اگر رأی اعتماد را از مجلس شورای اسلامی بگیرد، هجدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی خواهد شد و باید مدیریت تعلیم و تربیت بیش از 16میلیون دانشآموز، یک میلیون معلم و شاغل داخل مدارس، ادارات و سازمانهای وزارت آموزش و پرورش را بهعهده گیرد. با سجاد مولایی، معلم و کارشناس حوزه آموزش و پرورش و زهرا عزیزی، کارشناس ارشد تعلیم و تربیت درباره ویژگیهای مثبت و منفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفتوگو کردهایم که در ادامه میخوانید:
ویژگی مثبت
سجاد مولایی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از داخل این وزارتخانه است و در سطح بالای مدیریتی در دورههای مختلف فعالیت داشته و با مشکلاتی که این وزارتخانه با آن درگیر است، آشناست و این نکته میتواند او را در اجرای سند تحول بنیادین و معضل معیشتی فرهنگیان کمک کند.
زهرا عزیزی: این فرد چون معاون وزیر آموزش و پرورش در معاونت پرورشی بوده، با معضلاتی که نوجوانان امروزی با آن روبهرو هستند، بهطور کامل آشناست.
ویژگی منفی
سجاد مولایی: وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش جوان و پویا نیست، در دوره معاونت پرورشی نتوانست آسیبهای اجتماعی که کودکان و نوجوانان به آن مبتلا هستند را حل کند و حداقل 2 تا 3 مورد آنها را کاهش دهد. او به روشهای سنتی تربیت قائل است و همین میتواند در برنامهریزی آموزشی، مدارس را عقب بیندازد.
زهرا عزیزی: توقع میرفت یک وزیر پویاتر و جوانتر که بتواند با معلمان دهه هفتادی و هشتادی ارتباط برقرار کند و همچنین تابوشکن باشد و برنامههای ویژه متناسب با تحولات نظام آموزشی جدید را اجرا کند، معرفی شود؛ وزیری که کرختی و پیری را از تن این وزارتخانه بزرگ و خسته، بگیرد.
دو شنبه 22 مرداد 1403
کد مطلب :
232556
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/xG36z
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved