• سه شنبه 23 مرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 7 صفر 1446
  • 2024 Aug 13
دو شنبه 22 مرداد 1403
کد مطلب : 232556
+
-

ویژگی‌های مثبت و منفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم، متولد سال 1344در مشهد است. او در کارنامه کاری خود قائم‌مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکلی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را دارد.
او اگر رأی اعتماد را از مجلس شورای اسلامی بگیرد، هجدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی خواهد شد و باید مدیریت تعلیم و تربیت بیش از 16میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و شاغل داخل مدارس، ادارات و سازمان‌های وزارت آموزش و پرورش را به‌عهده گیرد. با سجاد مولایی، معلم و کارشناس حوزه آموزش و پرورش و زهرا عزیزی، کارشناس ارشد تعلیم و تربیت درباره ویژگی‌های مثبت و منفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

   ویژگی مثبت
سجاد مولایی:
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از داخل این وزارتخانه است و در سطح بالای مدیریتی در دوره‌های مختلف فعالیت داشته و با مشکلاتی که این وزارتخانه با آن درگیر است، آشناست و این نکته می‌تواند او را در اجرای سند تحول بنیادین و معضل معیشتی فرهنگیان کمک کند.
زهرا عزیزی: این فرد چون معاون وزیر آموزش و پرورش در معاونت پرورشی بوده، با معضلاتی که نوجوانان امروزی با آن روبه‌رو هستند، به‌طور کامل‌ آشناست.

   ویژگی منفی
سجاد مولایی:
وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش جوان و پویا نیست، در دوره معاونت پرورشی نتوانست آسیب‌های اجتماعی که کودکان و نوجوانان به آن مبتلا هستند را حل کند و حداقل 2 تا 3 مورد آنها را کاهش دهد. او به روش‌های سنتی تربیت قائل است و همین می‌تواند در برنامه‌ریزی آموزشی، مدارس را عقب بیندازد.
زهرا عزیزی: توقع می‌رفت یک وزیر پویاتر و جوان‌تر که بتواند با معلمان دهه هفتادی و هشتادی ارتباط برقرار کند و همچنین تابوشکن باشد و برنامه‌های ویژه متناسب با تحولات نظام آموزشی جدید را اجرا کند، معرفی شود؛ وزیری که کرختی و پیری را از تن این وزارتخانه بزرگ و خسته، بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید