• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 4 مرداد 1403
کد مطلب : 230921
+
-

اخبار کوتاه

خبری كه اصلاح شد
دیروز روابط عمومی استانداری تهران اعلام كرد كه «در پی افزایش ناگهانی دما ادارات استان تهران ساعت ۱۲ چهارشنبه (سوم مرداد) تا پایان هفته تعطیل هستند». البته بعدتر‌خبر رسید كه ‌ ادارات پنج‌شنبه از 11 به بعد تعطیل خواهند بود و این خبر اصلاح شد. ‌

هشدار وزارت بهداشت
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام كرد: هنگامی که سازمان هواشناسی برای افزایش دما هشدار صادر می‌کند با انجام برخی مداخلات می‌توان از بستری شدن در بیمارستان‌ به دلیل گرمازدگی جلوگیری کرد.
 او اشاره كرد كه «بازهم تاکید می‌کنم گرمازدگی می‌تواند بیماری‌های قلبی- ‌عروقی، دیابت و آسم را تشدید کند.»  

تعطیلی ‌بانک‌های تهران
شورای هماهنگی بانک‌ها طی اعلامیه‌ای اشاره كرد كه: «با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق، متعاقب هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی، تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک‌ها پنجشنبه مورخ ۴ مرداد(امروز) تعطیل هستند .
به منظور پاسخگویی به نیازهای ضروری مشتریان گرامی، در روز مذکور، تعدادی از شعب بانک ها به صورت کشیک (از ساعت ۹ الی ۱۱) دایر می باشند که اسامی آنها در وبسایت بانک ها اطلاع رسانی می‌شود.» همچنین بانک‌های تهران  شنبه و یکشنبه نیز تا 11 باز هستند.

انجام غیرحضوری كارهای بانكی
بانک مرکزی اعلام كرد كه به‌رغم تعطیلی ‌ بانک‌ها، عملکرد سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک مطابق روزهای عادی برقرار است و مشتریان شبکه بانکی به‌صورت غیرحضوری و از طریق ابزارهای الکترونیک بانکی یا به‌صورت حضوری صرفا از طریق شعب کشیک بانکی به مدیریت پرداخت‌های خود اقدام نمایند.‌

از صعود تا سقوط گرما
به نظر می آید گرمای هوا علی رغم شدت بالایی که دارد، دوام زیادی نداشته و از روز دوشنبه با ریزش هوای خنک به کشور شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود. یعنی روزهای شنبه و یکشنبه که اوج گرما هستند در واقع پایان این دوره گرمایی بوده و از روز دوشنبه شاهد تغییر شرایط دمایی در کشور خواهیم بود.

دمای 44 درجه
نقشه‌های هواشناسی از امروز تا یکشنبه را اوج گرمای تابستانی در اکثر نقاط ایران پیش‌بینی کرده است. شنبه و یکشنبه گرما به اوج می‌رسد و دمای تهران ۸ درجه از دمای نرمال هم گرم‌تر خواهد شد و به ۴۴ درجه (در سایه و ارتفاع) خواهد رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید