• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 27 تیر 1403
کد مطلب : 230131
+
-

پست‌فروشی در شهرداری کذب است

پاسخ سخنگوی شهرداری به ادعای پرداخت رشوه برای دریافت پست

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

شایعه‌سازی‌‌ها علیه شهرداری تهران تمامی ندارند و منتقدان و مخالفان مدیریت شهری ششم هر روز به یک ابزار متوسل می‌شوند تا شاید بتوانند در اقدامات شهرداری تهران اختلال ایجاد و چرخ خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان را متوقف کنند.
یک‌ روز موضوع قطع درختان و نابودی فضای سبز پایتخت را مطرح می‌کنند و روز دیگر بحث قراردادهای چین را پیش می‌کشند.
 اخیرا هم در پی انتشار فیلمی توسط کارمند سابق شهرداری تهران، مسئله رشوه و فساد و پست‌فروشی در نهاد شهرداری را فریاد می‌زنند، اما اصل ماجرا را عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران با نوشتن متنی در صفحه شخصی خود (توییتر) توضیح و به حدس و گمان‌های دروغین خاتمه داده است.

ادعا چه بود؟
در فیلم منتشر شده در فضای مجازی یک کارمند شهرداری ادعا کرده که برای تصدیگری معاونت شهرسازی یکی از مناطق از او رشوه حدود یک میلیون دلاری خواسته شده است.

پاسخ آقای سخنگو
از لحظه انتشار شایعه عجیب خرید پست در شهرداری تهران، با وجود اطمینان از صحت نداشتن این موضوع، با تأکید شهردار، به‌دلیل حساسیت ایشان بر مسئله فساد، صبر کردم تا ابعاد پرونده ادعایی با دقت بررسی و بعد درباره‌اش اعلام خبر کنم. حالا پس از تحقیقات مقدماتی توسط دستگاه‌های نظارتی نکاتی را عرض می‌کنم:

1 ادعای رشوه یا فروش پست که در فیلم مذکور مطرح شده از اساس کذب محض است.
2  فرد مدعی رشوه متأسفانه به‌دلیل تخلفات اداری قبلا از پست خود در منطقه با نظر شهردار منطقه برکنار شده و از نظر نهادهای ناظر داخل شهرداری صلاحیت تصدی پست مدیریتی را نداشته است.
3  فرد مورد اتهام هم بلافاصله پس از طرح این ادعا، از تهمت‌زننده، شبه‌خبرنگار مدعی و رسانه‌های ناشر شکایت کرده است.
4  همه همکارانم، به‌ویژه عزیزان شورا و آقای امانی از حساسیت بالای دکتر زاکانی نسبت به موضوع فساد منسوبین و منتصبین و برخورد تند و قاطع ایشان آگاهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید