• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 12 تیر 1403
کد مطلب : 228915
+
-

سناریوهای برکناری بایدن

عملکرد فاجعه‌بار بایدن در مناظره، حزب دمکرات را بر آن داشت تا به‌دنبال جایگزین باشد

گزارش
سناریوهای برکناری بایدن

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

«همه ما باید نگران سن جو بایدن باشیم. او کیف هسته‌ای‌ای را حمل می‌کند و علاوه بر زوال عقل، آشکارا با مشکلات جسمی مواجه است. این در حالی است که مقام دوم آمریکا نیز همانند شخص اول ترسناک است. هیچ‌کس نمی‌خواهد کامالا هریس را به‌ عنوان رئیس‌جمهور ببیند، او همانند هیلاری کلینتون منفور است.» این، بخشی از سخنان جان کالدارا رئیس اندیشکده ایندیپندنس در واکنش به مناظره فاجعه‌بار اخیر جو بایدن، نامزد حزب دمکرات آمریکا با رقیب جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ است.
عملکرد بسیار ضعیف بایدن و آشکار شدن شدت بیماری زوال عقل که رئیس‌جمهوری آمریکا این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اعضای حزب دمکرات را بر آن داشته تا ‌دنبال جایگزین احتمالی او برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری باشند.

احتمالات پیش‌رو

سناریوی اول: حمایت از بایدن
حزب دمکرات ممکن است با وجود تمام انتقادها همچنان از نامزدی بایدن در انتخابات حمایت کند؛ امری که با توجه به مقبولیت بسیار ضعیف این روزهای او و اوج‌گیری کارزار انتخاباتی ترامپ، شانس شکست آنان را بالا خواهد برد.

سناریوی دوم: یافتن جانشین
از آنجایی که این نخستین بار در تاریخ معاصر آمریکاست که یک حزب سیاسی برای نامزد احتمالی خود به‎دنبال جانشین است، سازوکار رسمی‌ای برای این جانشینی تعیین نشده است. اعضای حزب احتمالا در نشست کمیته ملی که قرار است تقریبا 2ماه دیگر برگزار شود فرد جایگزین را معرفی خواهند کرد که البته فرآیندی پیچیده خواهد بود؛ چرا که ۷۰۰عضو حزب که الزاما هم رأی نیستند باید به یک نامزد واحد رأی دهند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید