• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228551
+
-

دبیر ستاد مردمی غدیر از بلوغ این رویدا د اجتماعی و فرهنگی خبر می‌دهد

اهدای 500هزار لقمه در مهمانی غدیر

اهدای 500هزار لقمه در مهمانی غدیر

دبیر ستاد مردمی مهمانی غدیر می‌گوید: مردم مشارکت کننده اصلی برگزاری این رویداد هستند و سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی برای برگزاری این جشن هزینه شده است. در حالی که دولت با مشکلات مالی ، هرگز قادر به اجرای چنین مراسمی با این وسعت و هزینه نیست؛ اتفاقی که نشان می‌دهد مردم دل در گرو ارزش‌‌های دینی دارند و حاضرند برای آن هزینه و وقت صرف کنند. با «ساسان زارع» درباره مهمانی غدیر و آنچه در این رویداد گذشته است هم صحبت شده‌ایم.

یک مهمانی به طول ۳۶۰ کیلومتر
رئیس ستاد مردمی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با اشاره به سابقه برگزاری مهمانی غدیرگفت:«در سال نخست برگزاری مهمانی غدیر حضور جمعیت بسیاری را شوکه کرد.
ساسان زارع با بیان اینکه بعد از ۴۵ سال شاهد احیای واقعه غدیر در کشور هستیم، به گزارش‌های ارائه شده به رهبرمعظم انقلاب و نگاه ایشان به مهمانی غدیر اشاره کرد و گفت:«ایشان بعد از گزارش ارائه شده، از استان‌ها و شهرستان‌ها و وضعیت برگزاری مراسم غدیر درسال دوم این رویداد پرسیدند که معنای آن این بود که مهمانی غدیر باید توسعه یابد. اکنون مهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر و روستا به طول ۳۶۰ کیلومتر و با ۱۵ هزار دیگ نذری برگزار می‌شود.»

خدمت ۶۰ هزار خادم در مهمانی غدیر
زارع با بیان اینکه امسال ۶۰ هزار خادم در این آیین حضور داشتند ادامه داد:«استقبال از موکب‌های غدیر قبل از فراخوان به گونه‌ای بود که قبل از اعلام ثبت‌نام عمومی و رسمی ظرفیت پذیرش متوقف و حتی ۶۰۰ متقاضی در صف انتظار برای تخصیص موکب قرار داشتند  اما فضایی برای اختصاص به این متقاضیان نداشتیم.»
رئیس ستاد مردمی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به ابعاد بین‌المللی این رویداد اشاره کرد و ادامه داد:«هنگامی که الگویی نتیجه می‌دهد با انتقال تجربه و فناوری حرکتی شکل می‌گیرد که دیگران نیز خواهان استمرار آن می‌شوند. اکنون مسلمانانی از کشورهای غیراسلامی مانند نیجریه و برزیل نیز در کنار برخی کشورهای اسلامی درمهمانی غدیرغرفه دارند یا در کشور خودشان مهمانی‌ای را  مانند آنچه در تهران برگزار می شود اجرا می‌کنند.»
زارع محتوای فرهنگی در غدیر را اولویت اجرای برنامه‌های این رویداد دانست و گفت:
« نصب 211 ایستگاه شهربازی‌ رایگان و 100 استیج نقالی و سرودخوانی، 26 ایستگاه نورافشانی، 20 چایخانه، نصب ایستگاه‌های جمع‌آوری اسباب‌بازی‌ها، 22 سیاه‌چادر اقوام و 300 موکب فرهنگی و نیز اجرای 600 گروه سرود در کنار اجرای ده‌ها بازی خلاقانه درحوزه کودک و نوجوان، مشارکت‌جویی حداکثری مردم در برگزاری مراسم و نیز استفاده از خلاقیت‌های فرهنگی از جلوه‌های فرهنگی و نوآورانه این رویداد بود.»

مردم، حامی اصلی جشن غدیر
سال گذشته ۶۰۰ هزار تراکنش مالی از مبالغ ۵ هزار تومانی تا چند میلیون تومانی برای مشارکت از سوی مردم در برگزاری این مراسم به ثبت رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد مالک و متولی اصلی مراسم مردم هستند. رئیس ستاد مردمی مهمانی غدیر با بیان اینکه میزبانی مردم از این رویداد شگفت انگیز بود، گفت:«مقدار مشارکت مردم درمهمانی سال قبل ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود و ما صرفا بسترسازی و تسهیل‌گری برای انجام امور را برعهده گرفتیم. در سال جاری درسایت مرتبط با این رویداد طرح لقمه را داشتیم که از ۲لقمه در شهریار و حتی کرمان مشارکت کننده ثبت شده است و افراد به نیت امیرالمومنین(ع) هدیه خود را ثبت و برای توزیع در مهمانی غدیر تقدیم کرده‌اند. سال گذشته شهروندان خیراندیش تهرانی بالغ بر ۵۰۰ هزار لقمه و بیش از ۱۰۰ هزار اسباب بازی را به مهمانی غدیر اهدا کردند تا در اختیار افراد واجدشرایط قرار گیرد.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید