• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228543
+
-

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از طراحی الگویی جدید از شادی در پایتخت خبر می‌دهد

مهمانی غدیر، مدل جدید برگزاری رویدادهای مذهبی در شهر

مهمانی غدیر، مدل جدید برگزاری رویدادهای مذهبی در شهر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر این باور است که در برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی مدل جدیدی در شهرداری طراحی شده است.
مدلی که توانسته است نیازهای فرهنگی و اجتماعی همه اقشار جامعه را در برگرفته و آن را تامین کند. به بهانه برگزاری مهمانی غدیر در سومین سال پیاپی آن با «محمد امین توکلی زاده »در باره این رویداد و تاثیراتی که در جامعه داشته است صحبت  کرده‌ایم.

 «جشن غدیر» در دوره ششم مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت مردمی، تبدیل به رویدادی شهری شده است. مدیران شهری برای برگزاری این مراسم به دستاوردهایی رسیده اند که از دل یک الگوی اسلامی-ایرانی بیرون آمده است.»
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، توفیق خادمی امیرالمومنین(ع) در این رویداد بزرگ را نتیجه راه شهدای خدمت و به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: «این حقیقت دارد که اجرای چنین اجتماعات بزرگی که تجلی دینداری و حب به اهل‌بیت(ع) هستند همه به نوعی مرهون حضور «شهید آیت‌الله رئیسی » در راس امور اجرایی کشور بود. بسیار مهم است که راه شهدای خدمت ادامه پیدا کند و به حول و قوه الهی این رویداد در سایه رضایت و حمایت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) هر سال باید بهتر از سال گذشته برگزار شود.»

 دسترسی عادلانه شهروندان به خدمات فرهنگی و اجتماعی
«محمدامین توکلی‌زاده» با بیان اینکه مدیریت شهری وظیفه دارد برنامه‌هایی قابل دسترس برای همه شهروندان، قشر‌ها و سلایق مختلف تعریف و اجرا کند ادامه داد:«امروز ما و همکاران‌مان در مجموعه شهرداری تهران در کنار هم در طول ۳ سال گذشته الگویی نوین و مردمی را در شهر تهران پایه‌گذاری و ارائه کرده‌ایم. پیش از این الگویی برای شادی جمعی وجود نداشت اما در طول ۳سال گذشته با برگزاری مراسم‌های چندمیلیون نفری به مجموعه‌ای از تجارب در این زمینه دست پیدا کرده ایم و به این شکل هر سال شاهد برگزاری پربار‌تر مراسم‌هایی مانند جشن امام رضایی‌ها و مهمانی عید غدیر بوده‌ایم.»

رویدادهای اجتماعی نیازمند روایت شدن
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران رسیدن به الگویی  راکه براساس آن ده‌ها رویداد خانوادگی میلیونی خیابانی اجرا شده است از دستاوردهای مهم مدیران شهری برشمرد و گفت:«مدیران شهری دوره ششم از لوکیشن‌های ثابت و بسته بیرون آمدند و این جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ملی را تبدیل به رویداد‌های بزرگ شهری کردند. در این رویداد یک رخداد اصلی داریم و شاید هزاران ریز رخداد در حول محور این رویداد‌های بزرگ شهری و خانوادگی وجود داشته باشد که نیاز به روایت شدن دارند.این تکلیف برعهده همه ماست که ناظر و ثبت‌کننده این ریز رخداد‌ها باشیم چرا که همین روایت‌ها و‌ تصاویر تجلی عشق شهروندان دیندار و ولایتمدار ما به اهل‌بیت(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید