• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228493
+
-

اولین هایجک

پدیده 23ساله لیگ و بهترین بازیکن 2فصل اخیر ذوب‌آهن بالاخره با استقلال به توافق رسید و پرسپولیسی‌ها را دور زد

محمدحسین اسلامی، بازیکن جوان ذوب‌آهن که در نقل‌وانتقالات زمستانی نیز مورد توجه 2تیم پرطرفدار پایتخت بود، بالاخره در تابستان با استقلال به توافق رسید و به جمع آبی‌پوشان اضافه شد. این در حالی است که اسلامی ‌ابتدا با پرسپولیسی‌ها به توافق رسیده بود اما در آخرین لحظات مسیرش را به سمت استقلال کج کرد تا هم نخستین خرید تابستانی استقلال باشد و هم به‌طور همزمان نخستین هایجک نقل‌وانتقالات تابستانی لقب بگیرد.

   تولید کارخانه ذوب‌آهن
محمدحسین اسلامی، متولد فروردین‌ماه 1380 است و تمام عمر کوتاه فوتبالش را در باشگاه ذوب‌آهن سپری کرده است. این پدیده جوان در آکادمی باشگاه ذوب‌آهن پرورش یافته و پس از چندین سال بازی برای تیم‌های پایه این باشگاه و 10بازی برای تیم ملی امید ایران، نهایتا سال1400 به تیم بزرگسالان ذوب‌آهن رسید و در 20سالگی نخستین بازی‌هایش را در لیگ برتر انجام داد. او در نخستین فصل حضورش 6بار در ترکیب اصلی و 9بار به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت و طی 490دقیقه بازی برای سبزپوشان یک گل هم به ثمر رساند. سایت متریکا در جدول رده‌بندی بازیکنان آن فصل رتبه281 را برای اسلامی جوان کنار گذاشت. او فصل بعد با یک جهش خیره‌کننده و با 254پله صعود به رتبه بیست‌وهفتم در جمع بازیکنان لیگ بیست‌ودوم رسید و بهترین بازیکن تیم ذوب‌آهن هم بود. اسلامی جوان در 21سالگی در 3پست مختلف خط میانی و هرازگاهی در پست مهاجم هم برای ذوب‌آهن به زمین رفت تا تبدیل به آچار فرانسه این تیم اصفهانی شود. 3گل و یک پاس‌گل در طول این فصل، حاصل کار بازیکن جوانی بود که در نهایت نمره7.14 را از سایت متریکا دریافت کرد.

   رشد 50درصدی از 22 تا 23
در لیگ بیست‌وسوم که همین یک ‌ماه قبل به پایان رسید، محمدحسین اسلامی باز هم بهترین بازیکن ذوب‌آهن بود. او این بار روی 6گل ذوب‌آهن تأثیر گذاشت تا از این لحاظ شاهد یک رشد 50درصدی در آمار خودش باشد. 3گل و 3پاس‌گل حاصل کار بازیکن 23ساله‌ای بود که در نیم‌فصل از باشگاه استقلال پیشنهاد داشت اما در آخرین لحظات ذوب‌آهن تصمیم به حفظ او گرفت. امتیاز این فصل اسلامی در سایت متریکا با 27بازی و 1955دقیقه حضور در میدان 7.19 بود که نسبت به فصل قبل 5صدم افزایش داشته است. اما درخشش بازیکنان در لیگ23 و بالا‌رفتن میانگین امتیازهای فردی باعث شد اسلامی با وجود امتیاز بالاتر در رتبه‌ای پایین‌تر از فصل قبل قرار بگیرد و جایی در میان 30چهره برتر نداشته باشد. البته او همچنان برترین بازیکن ذوب‌آهن و یکی از چهره‌های پرطرفدار در بازار نقل‌وانتقالات بود که بخت‌واقبال استقلالی‌ها بلندتر از سایر طرفدارانش بود.

   جانشین ترابی نشد
جالب اینکه اسلامی روزهای اخیر مذاکرات مثبتی با پرسپولیسی‌ها داشت و در ابتدا به‌نظر می‌رسید با سرخپوشان به توافق قطعی رسیده است. پدیده 23ساله فوتبال ایران که گزینه مدنظر پرسپولیسی‌ها برای پر‌کردن جای خالی مهدی ترابی بود، در روزهای اخیر مذاکرات مثبتی با سرخپوشان داشت اما با وجود این، مذاکرات انجام‌شده به امضای قرارداد ختم نشد. روز پنجشنبه این ستاره جوان مهمان مدیران باشگاه استقلال بود و خبرها از این باشگاه حکایت از آن دارد که آبی‌ها برای امضای قرارداد با محمدحسین اسلامی به توافق رسیده‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، از این پدیده جوان طی 48ساعت آتی رونمایی خواهد شد. اسلامی علاوه بر سرخابی‌ها مورد توجه باشگاه سپاهان هم بود اما حتی این باشگاه متمول هم نتوانست این پدیده را در اصفهان نگه دارد و به تماشای استقلالی‌شدن او نشست.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
اولین هایجک