• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 31 خرداد 1403
کد مطلب : 227880
+
-

خوش خبر

دستمریزاد به دانشمندان ایرانی
شاید غرق بودن در نعمت سلامتی گاهی از ناخوش احوالی همنوعان غافل‌مان کند. اما دست مریزاد به دانشمندان ایرانی که ابزار علم را به‌کار گرفته‌اند تا با ایمان و عزمی راسخ تا می‌توانند به مردمان سرزمینشان عشق بورزند. یونیت قابل حمل دندانپزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده که دسترسی جانبازان، معلولان و سالمندان دارای مشکل حرکتی را به خدمات دندانپزشکی فراهم می‌کند. این صندلی به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت الکترونیکال کنار تخت بیماران بستری‌شده، مماس با تخت بیمار قرار داده می‌شود. در این شرایط بیمار به‌راحتی به یونیت منتقل شده و مانند برانکارد به جایی منتقل می‌شود که دندانپزشک فضای مناسبی را برای درمان بیمار داشته باشد. خدا قوت به آنهایی که برای درد دردمندان بی‌قرارند و در پی درمان.

کولر به مدارس خوزستان رسید
کسی نیست که نداند دمای هوا در فصل تابستان در جنوب کشور با تمام استان‌ها و شهرهای دیگر متفاوت است و گرمایی که جنوبی‌ها تجربه می‌کنند، شاید از تحمل ما فراتر باشد. به همین دلیل است که در جنوب مردم بیشتر از کولرهای گازی استفاده می‌کنند. حالا فکر کنید که در این گرما جایی باشد که کولر نداشته باشد مثل برخی از کلاس‌های درس مدارس خوزستان که تا همین امسال کولر نداشتند و به همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، امسال در جهت تامین وسایل سرمایشی در کلاس‌های درس استان، بیش از ۵ هزار کولر بین مدارس توزیع شده است تا بچه‌ها مجبور به تحمل گرما در دمای بالای 50درجه نباشند.

رهایی زنان با یک طرح زنانه
«10ساله فقط به‌خاطر 20میلیون تومان بدهی زندانم»، «بچه‌م 5ساله بود که به‌خاطر 90میلیون تومان بدهی افتادم زندان و حالا دخترم پشت کنکوری شده و من هنوز پشت میله‌هام.» این بخشی از حرف‌های 2 زن زندانی با جرائم غیرعمد است. براساس آمارهای موجود  3 درصد  از زندانیان جرائم غیرعمد کشور  زنان هستند؛ یعنی حدود 7هزار نفر که بیش از 70درصد آنها سرپرست خانوار و دارای فرزند هستند. اما خوشبختانه اجرای طرح «زنان برای زنان» امید را در دل زنان دربند دوچندان کرده است. مهم‌ترین بخش این طرح تلاش برای «آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد»، «اشتغال‌زایی برای زنان بعد از آزادی» و «حمایت معنوی و مالی از فرزندان آنها توسط زنان خیر است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :