• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 20 خرداد 1403
کد مطلب : 226952
+
-

رژیم‌های غذایی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

نکته
رژیم‌های غذایی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

چاقی یک مشکل رو به رشد در سراسر جهان است که میلیون‌ها نفر را تحت‌تأثیر قرار داده و منجر به مشکلات سلامتی متعددی می‌شود. درحالی‌که عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند در چاقی نقش داشته باشند. افزایش ناگهانی وزن که با عنوان چاقی ناگهانی نیز شناخته می‌شود اغلب توسط ترکیبی از عوامل ایجاد می‌شود که علاوه بر مشکلات سلامتی، فشار روانی زیادی نیز به فرد وارد می‌کند. از سوی دیگر چاقی و اضافه وزن باعث بروز مشکلات ساختار قامتی و کمردرد هم شده است. بیماری‌های بسیاری ازجمله پرفشاری خون، دیابت نوع۲، کبد چرب و... هم ناشی از افزایش وزن در افراد است. روزبه‌روز هم آمار مبتلایان به این بیماری‌ها بیشتر و سن ابتلا هم کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند، اگر دچار اضافه وزن هستید از همین امروز با تمرین و تغذیه مناسب - البته تحت نظر کارشناس - برنامه کاهش وزن خود را آغاز کنید.
مسئله مهم اینجاست که افراد بدون رعایت رژیم غذایی مناسب، کالری مناسب و مورد نیاز بدن‌شان را رعایت نمی‌کنند. غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فود و نوشیدنی‌های شیرین که عمدتا حاوی کالری، قند و چربی بالا هستند در وعده‌های غذایی‌شان گنجانده و منجر به افزایش سریع وزن و چاقی آنها می‌شود. به همین دلیل رعایت رژیم غذایی مناسب برای تمامی این افراد ضرورت دارد. البته برخی افراد هم هستند که وزن مناسب دارند و فعالیت بدنی انجام می‌دهند، اما این افراد هم با استفاده از تغذیه مناسب می‌توانند وزن و انرژی دلخواهشان را حفظ کنند.
برخی افراد هم به‌اصطلاح جزو گروه‌هایی هستند که هر چه می‌خورند چاق نمی‌شوند، به همین دلیل نه فعالیت بدنی دارند و نه رژیم غذایی مناسب. به این افراد هم توصیه می‌شود که به وزنشان اکتفا  نکنند و حتما برنامه مناسب تغذیه و ورزش داشته باشند. مهم‌تر از وزن افراد، نسبت چربی به عضله است و افرادی که به ظاهر اضافه وزن ندارند ممکن است درصد عضله پایین و درصد چربی بالایی داشته باشند. این گروه هم مستعد بیماری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید