• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22621
+
-

شفر: خیلی‌ها می‌خواهند استقلال را خراب کنند

وینفرد شفر سرمربی استقلال به هیچ‌عنوان از وضعیت تیمش راضی نیست چراکه باشگاه در تمدید قرارداد با بازیکنان ناکام بوده است و همچنین هنوز اردوی ترکیه این تیم هم قطعی نشده است. او دیروز در شرایطی که کاملا عصبانی به‌نظر می‌رسید، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد 
 ما سفیر فوتبال ایران هستیم 
سرمربی آلمانی استقلال با اشاره به اهمیت اردوی تدارکاتی برای تیم، اظهار داشت: «اردوی تدارکاتی و برای آماده‌سازی فصل جدید اهمیت زیادی دارد. ما همه بازیکنان را با هم نیاز داریم. ما نه فقط درون زمین چمن. بلکه باید با هم جلسه آنالیز هم داشته باشیم. باید تمرینات خوبی برای ساختن تیم داشته باشیم. ما نیاز داریم حتی روزی دو جلسه تمرین کنیم و روحیه تیمی خوبی بسازیم. ما به‌دنبال این هستیم که در کشور ترکیه یک دیدار دوستانه با تیم کارلسروهه داشته باشیم و شاید بالای 10هزار نفر برای این بازی بیایند. این خیلی خوب است و ما می‌توانیم خود را به‌عنوان سفیر فوتبال ایران نشان بدهیم.»
 سرنوشت سوپرجام
شفر در خصوص دیدار سوپر جام که حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرده است گفت: «این بازی در زمان بسیار بدی برای هر دو تیم برگزار می‌شود، بهتر است این دیدار به زمان دیگری منتقل شود. اگر این فرصت باشد شاید بشود سوپر جام را در آلمان برگزار کنیم. این می‌تواند یک فرصت خوب برای پیشرفت فوتبال ایران باشد. من سوال می‌کنم. به‌نظر شما استقلال و پرسپولیس در سوپرجام بازی کنند و از لیگ قهرمانان حذف شوند؟ فدراسیون و سازمان لیگ باید بداند که این دو تیم نماینده ایران هستند و ملی‌پوشان و بازیکنان اصلا آماده این بازی نیستند. اگر این نفرات بازی کنند احتمال مصدومیت آنها خیلی بالا است و ممکن است لیگ قهرمانان را از دست بدهند. السد قرار است بازیکنانی بیاورد که 10میلیون دلار قیمت هر کدام آنهاست، ما اگر قرار باشد بازی کنیم و مصدوم بدهیم چطور می‌توانیم با تیمی مثل السد بازی کنیم؟ 
 خیلی‌ها می‌خواهند استقلال را خراب کنند
شفر در حالیکه عصبانی به‌نظر می‌رسید، از تلاش عده‌ای برای ضربه زدن به استقلال نیز صحبت کرد: «ما در 10ماه خانه‌ای ساختیم و من نمی‌خواهیم این خانه خراب شود. این خانه باید پایه‌های قدرتمندی داشته باشد. خیلی‌ها هستند می‌خواهند این خانه را خراب کنند ولی من می‌جنگم برای استقلال و هوادارانش. مساله‌ای که باعث نگرانی من است این که ممکن است مسیر را نتوانیم با هم طی کنیم! مثلا اگر افتخاری می‌گوید بازیکن بگیریم اما باشگاه نتواند آنها را جذب کند. باشگاه از من خواست تا دو بازیکن خارجی به آنها معرفی کنم، این را از قول آقای توفیقی در اینستاگرام خواندم، البته این را به خود من هم گفته بود.»
شفر در نقطه جوش
 در حالی که قرار بود اعضای تیم فوتبال استقلال برای سفر به کشور ترکیه دیروز راهی فرودگاه شوند، ناگهان اعلام شد این تیم از ساعت10:30 در ورزشگاه صنایع دفاع تمرین خواهد کرد. وینفرد شفر، با توجه به جدایی امید ابراهیمی و تصمیم مجید حسینی برای پیوستن به یک تیم خارجی، از وضعیت موجود باشگاه ناراحت و عصبانی به‌نظر می‌رسد. در پایان تمرین امروز، مربی آلمانی با فریاد کشیدن بر سر بازیکن‌ها، ناراحتی‌اش از وضعیت تیم را آشکار کرد. با حالتی عصبانی و در حالی که کار تاکیتیکی رو به پایان بود فریاد می‌کشید و با داد و فریاد ناراحتی‌اش را از شرایط تیم اعلام کرد. فریادهای او به حدی بود که بازیکنان را هم تحت‌تاثیر قرارداد و آنها هم از این اقدام شفر متعجب شدند. او پس از تمرین با کوبیدن در رختکن، عصبانیت خود را نشان داد. شفر برای لحظاتی نیز با عبداللهی و زرندی به گفت‌و‌گو پرداخت.   تمرین دیروز استقلال مثل روزهای گذشته بدون حضور مرتضی آقاخان و میثم تیموری برگزار شد. تیموری نزدیک به دو ماه از میادین فوتبال دور است و آقاخان هم نمی‌تواند در اردوی استقلال در کشور ترکیه حضور پیدا کند. محسن کریمی در حاشیه تمرین امروز آبی‌پوشان حضور داشت و با دکتر ستوده و نصرالله عبدالهی صحبت کرد. جیری ساناک هم به‌علت بیماری مادرش در تمرین امروز استقلال حضور نداشت. با وجود اینکه هنوز تکلیف کادر پزشکی استقلال مشخص نیست، دکتر ستوده در محل تمرین آبی‌پوشان حضور داشت. طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است با استقلال به ترکیه برود تا دکتر نوروزی جلسه‌ای را برای ادامه همکاری با مسئولان استقلال برگزار کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید