• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22619
+
-

استقلال ناامید شد

استقلال ناامید شد

همه چیز از یک تکل استثنایی شروع شد. یک تکل جسورانه در امتداد نمایش رویایی بازیکنی که به ستاره‌های مراکش، اجازه نفس‌کشیدن در زمین نمی‌داد. «فرمانده» استقلال، در تیم‌ملی نیز در حد و اندازه‌های یک فرمانده ظاهر شد اما آبی‌ها هنوز نمی‌دانستند که درخشش در هر مسابقه جام‌جهانی، او را از لباس آبی دورتر می‌کند. بهترین بازیکن تیم کی‌روش در جدال اول، جایگاه ثابت‌اش را حتی با وجود آسیب‌دیدگی از دست نداد. او درست بعد از حذف تیم از مرحله گروهی، در کنار هم‌تیمی‌ها به ایران برگشت اما تمدید قرارداد با استقلال، در برنامه‌های این ستاره جایی نداشت. در روزهای گذشته، حرف و حدیث‌های زیادی درمورد ماندن و یا جدایی امید به‌گوش می‌رسید و طرفداران استقلال در انتظار شنیدن یک خبر خوشایند از مرد شماره6 باشگاه بودند اما سرانجام یک تماس تلفنی، سرنوشت این پرونده را روشن کرد. فرمانده و استقلال، بعد از 4سال از هم جدا شدند.
  روی من حساب نکنید 
در تماس تلفنی مستقیم با وینفرد شفر، امید ابراهیمی راه‌اش را از استقلال جدا کرده است. او از سرمربی باشگاه خواسته تا بیشتر از این، زمان را از دست ندهد و به‌دنبال یک جایگزین در خط میانی استقلال باشد. «ناامیدی» اولین واکنش هواداران به شنیدن این خبر بوده است. بعد از تمدید قرارداد با وریا غفوری، آبی‌ها در انتظار ادامه کار با جپاروف، تیام و ابراهیمی بودند اما شاید تمدید قرارداد با امید برای علاقه‌مندان به استقلال حتی از دو ستاره دیگر نیز اهمیت بیشتری داشت. چرا که ابراهیمی زمان بیشتری را در این تیم سپری کرده و همواره در حساس‌ترین بازی‌ها، با سانترها، شوت‌ها، ضربات ایستگاهی و پنالتی‌ها به کمک تیم آمده بود. جدایی امید، وینفرد شفر را به‌شدت عصبانی کرده است. او از روند آماده‌سازی تیمش و فعالیت‌های نقل‌و‌انتقالاتی باشگاه ناراضی به‌نظر می‌رسد. رویکرد مدیران استقلال اما در برخورد با این ماجرا، حیرت‌آور است. آنها برای روبه‌رو شدن با این ضربه بزرگ، تاکتیک قراردادن هواداران در مقابل بازیکن جدا شده را در نظر گرفتند. 
  پندار علیه امید 
یک سال قبل وقتی کاوه رضایی در یک تصمیم ناگهانی قید ادامه حضور در استقلال را زد و پیراهن شارلروا در بلژیک را بر تن کرد، مدیران باشگاه تصمیم گرفتند او را به صورت عمومی مورد سرزنش قرار بدهند و از کاوه، یک «سیبل» بسازند اما طرفداران باشگاه وارد این بازی نشدند و به حمایت از مهاجم سابق تیم‌شان پرداختند. تاکتیک پندار توفیقی و سایر اعضای تصمیم‌ساز باشگاه اما همچنان دچار تغییر نشده است. توفیقی بر حسب وظیفه و مسئولیت‌اش، باید از همین حالا به دنبال جانشین ابراهیمی باشد اما به جای این کار،   در فضای مجازی، غیرمستقیم به مرد شماره6 کنایه می‌زد. او با اشاره به صبر استقلال در فصل گذشته برای بازگشت امید به فرم ایده‌آل، انتظار دارد ابراهیمی در تیم باقی بماند اما اساسا وقتی هیچ قراردادی در کار نیست، این بازیکن باید به چه چیزی وفادار باشد؟ ابراهیمی در سی و یک سالگی بعد از درخشش در جام‌جهانی، فرصت یک انتقال خوب را به‌دست آورده و شاید در سال‌های بعدی چنین فرصتی را در اختیار نداشته است. او مثل همه فوتبالیست‌های حرفه‌ای، یک تصمیم شغلی برای خودش گرفته اما توفیقی و دیگران به‌جای تقدیر از نمایش‌های او در این 4سال، قصد دارند او را در جایگاه مقصر و متهم قرار بدهند. 
  کابوس علیمنصور تکرار می‎شود؟
امید ابراهیمی به‌دلیل مصدومیت، 6مسابقه اول فصل گذشته را از دست داد. استقلال در 6بازی اول لیگ هفدهم بدون امید 4بار شکست خورد و تنها یک بار برنده شد. بعد از پایان هفته هفتم، علیرضا منصوریان از نیمکت باشگاه اخراج شد. بدون تردید اگر امید از ابتدای فصل در اوج آمادگی قرار داشت و می‌توانست برای تیمش بازی کند، منصوریان نتایج بهتری به‌دست می‌آورد. این بازیکن از هفته یازدهم فیکس شد و استقلال تا پایان هفته بیست و یکم، فقط یک شکست را تجربه کرد. حالا مرد آلمانی به خوبی می‌داند که ممکن است این کابوس، برای خود او نیز تکرار شود.
  مقصد امید کجاست؟
شرایط سنی، اجازه نمی‌دهد که ابراهیمی به یک باشگاه اروپایی منتقل شود. شاید اگر این نمایش‌ها در جام‌جهانی 4سال قبل اتفاق افتاده بودند، راه امید به طرف اروپا هموار می‌شد اما حالا مشتریان او، تیم‌هایی از حاشیه خلیج فارس هستند. هافبک سابق استقلال، احتمالا به العربی قطر خواهد پیوست. در رسانه‌ها از پیشنهاد حدودا 600هزار دلاری این باشگاه برای خرید ابراهیمی صحبت می‌شود اما با توجه به قرارداد طارمی و سایر ستاره‌های ایرانی با قطری‌ها، شاید این رقم بیشتر از این گمانه‌زنی‌ها باشد. العربی فصل گذشته در جدول 12تیمی لیگ قطر، هفتم شده است و در قیاس با السد، لخویا و الریان، تیم معمولی‌تر و کم‌ستاره‌تری به شمار می‌رود. 
  آماده برای بازگشت 
امید ابراهیمی تنها برای یک سال به العربی ملحق خواهد شد و بعد از آن، هر اتفاقی برای این بازیکن محتمل به نظر می‌رسد. بدون تردید بازگشت به استقلال بعد از  دریافت یک دستمزد خوب در قطر، از اولویت‌های امید خواهد بود. او تصمیم ندارد که برای مدتی طولانی در قطر باقی بماند اما اگر سیاست‌های مدیران استقلال در خصوص نفرات جدا شده تغییر نکند، این بازیکن نیز قید بازگشت به این مجموعه را خواهد زد. 
  چالش بزرگ مرد آلمانی
کدام بازیکن برای جانشینی امید ابراهیمی مناسب به‌نظر می‌رسد؟ شاید آبی‌ها فصل را با زوج روزبه چشمی و فرشید باقری در میانه میدان کلید بزنند اما وینفرد شفر در میانه میدان به یک رهبر، یک فرمانده و یک «قلب» تپنده جدید نیاز دارد. در بازار ایران، بازیکنی با استاندارد امید برای خرید در دسترس نیست و به همین خاطر سرمربی استقلال جست‌وجوی برای یک هافبک میانی خارجی را آغاز کرده است. آبی‌ها به خوبی می‌دانند که با توجه به رقم سنگین دستمزد تیام و سرور جپاروف، خرید یک مهره خارجی دیگر می‌تواند دردسرساز باشد اما اگر این بازیکن هم مثل تیام فوق‌العاده از آب دربیاید، خلا نگران‌کننده امید در ترکیب تیم خیلی زود از بین خواهد رفت.
 *اطلاعات این گزارش براساس خبرهایی است که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به‌دست همشهری‌ورزشی رسیده است. به هر حال ابراهیمی خودش این اخبار را تایید نکرده و خبر امضای قرارداد رسمی‌اش با تیم قطری هم در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید