• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22617
+
-

طلا روی طلا

طلا روی طلا

محسن محمودصفری| کشتی‌گیران نوجوان ایران در رشته آزاد و فرنگی موفق شدند پس از 22 سال خارج از ایران عنوان قهرمانی جهان را کسب کنند. تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی که در کشور کرواسی برگزار شد، موفق شد با کسب 2 مدال طلا،2 مدال نقره و دو مدال برنز و با کسب 130 امتیاز بر سکوی قهرمانی جهان بایستد. پیش‌تر آزادکاران نوجوان ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده بودند.
     استقبال دردسرساز
وزارت ورزش و فدراسیون کشتی این روزها روابط حسنه‌ای با هم ندارند. نوع استقبال از نوجوانان آزادکار که با قهرمانی از کرواسی بازمی‌گشتند، باعث شد تا اختلافات بار دیگر علنی شود. قهرمانی آزادکاران نوجوان پس از 22 سال اتفاقی کم‌نظیر بود و پیش‌بینی می‌شد مسئولان وزارت ورزش به استقبال این تیم بروند که در کمال ناباوری این اتفاق مهم رخ نداد. محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دلیل این عدم حضور را کم کاری روابط عمومی فدراسیون کشتی در اطلاع‌رسانی ورود کشتی‌گیران نوجوان 
دانست و در گفت‌وگویی با سایت خبری وزارت ورزش گفت:« فدراسیون کشتی روز چهارشنبه و پس از ساعت اداری یک فکس به دبیرخانه وزارت ورزش ارسال کرده بود که این فکس پس از ورود ملی‌پوشان پرافتخار کشتی نوجوانان به مسئولان مربوطه رسید. متاسفانه دوستان در فدراسیون کشتی حتی یک تماس تلفنی معمولی با مسئولان نگرفته بودند تا اطلاع‌رسانی کنند و به‌همین دلیل هم وزارت ورزش و جوانان و کمیته‌ملی المپیک عملا در جریان زمان ورود نوجوانان ملی‌پوش قرار نداشتند.»
     رسول خادم: این عزیزان قهرمانان آینده هستند
رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که روزهای پرتلاطمی را سپری می‌کند درباره قهرمانی تیم‌های‌ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی کرواسی از ارزش‌های تیم‌ملی نوجوانان آزاد و فرنگی بدون هیچ اشاره تشکری به مسئولان ورزش کشور سخن می‌گوید :‌«به لطف خدا، حمایت مردم عزیز، خانواده‌ها، مربیان زحمتکش سازنده شهرستان‌ها و مربیان تیم‌ملی و تمام مجموعه‌هایی که در این راه کمک کردند تا این نوجوانان این افتخار ارزشمند را برای کشور رقم بزنند، تشکر می‌کنیم. کسب مقام قهرمانی جهانی هم در کشتی آزاد و فرنگی پس از 22 سال به‌صورت همزمان، پیام بزرگی برای تمام نونهالان و نوجوانان کشور دارد که با صرف کردن فعل خواستن می‌توان خیلی از محدودیت‌ها را از پیش‌رو برداشت و به موفقیت‌های بزرگ هم نائل شد. نوجوانانی که امروز در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان جهان شدند قهرمانان ملی ما در المپیک‌های 2024 و 2028 خواهند بود که امیدوارم تا وقتی پیراهن تیم‌ملی را بر تن دارند با آبرو و عزت برای ایران افتخارآفرینی کنند.»
     توطئه  روسی برای کشتی ایران 
در مسابقات جهانی  نوجوانان در مرحله نیمه‌نهایی در وزن 80 کیلوگرم دو مبارزه به‌صورت همزمان برگزار شد. در یک تشک ناقوسی به‌مصاف حریف گرجستانی رفت و در تشک دیگر کشتی‌گیر ارمنستانی با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر روبه‌رو شد. برنده این دو مسابقه باید فینال را برگزار می‌کردند که در نهایت کشتی‌گیران ارمنستان و گرجستان با شکست حریفان‌شان راهی فینال شدند. بعد از کشتی شائبه شکست مصلحتی ناقوسی در برابر حریف گرجستانی مطرح شد. 
برخی‌ها در سالن مسابقات که غالبا روس هم بودند عنوان کردند ناقوسی عمدا کشتی را واگذار کرده است چراکه فکر می‌کرده کشتی‌گیر اسرائیلی به فینال خواهد رسید. حمید بنی تمیم، دبیر فدراسیون کشتی که به همراه ملی‌پوشان در کرواسی به‌سر می‌برد به این شائبه واکنش نشان داد و به همشهری ورزشی گفت:« اصلا چنین مساله‌ای صحت ندارد. 
پیش‌تر گفته بودیم که دیگر گواهی پزشکی و شکست مصلحتی چاره کار نیست و این‌کار را نخواهیم کرد. هر دو کشتی وزن 80 کیلوگرم به‌صورت همزمان برگزار شد و نظر تمامی اعضای کادر فنی این بود که ناقوسی بدون توجه به نتیجه کشتی دیگر با تمام توان برای رسیدن به پیروزی مبارزه کند.»  محمد ناقوسی فرنگی‌کار وزن 80 کیلوگرم تیم‌ملی نوجوانان ایران درباره اینکه گفته می‌شود او عمدا به حریف گرجستانی باخته است، گفت:« این حرف‌ها یک دروغ بزرگ است.هیچ‌کس به من نگفت که کشتی مقابل حریف گرجستانی را ببازم تا مبادا در فینال به کشتی‌گیر اسرائیل برخورد کنم. 
در همان ابتدای مبارزه بر اثر اشتباهی که داشتم 7 امتیاز از دست دادم که همین موضوع باعث شد کشتی از دستم دربیاید و هر چه زدم به در بسته خورد و در نهایت بازنده شدم.» در این وزن کشتی‌گیر رژیم اشغالگر در کشتی ماقبل فینال در مقابل کشتی‌گیری از ارمنستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. در کشتی رده بندی هم مغلوب حریف دانمارکی شد و به عنوان پنجمی رسید.
تبریک رئیس جمهور از  نوجوانان ایران 
پس از قهرمانی کشتی‌گیران نوجوان،  دکتر حسن روحانی با انتشار پیامی این افتخار آفرینی را این‌طور تبریک گفت:«کسب دو عنوان ارزشمند قهرمانی جهان در کشتی آزاد و کشتی فرنگی که با درخشش نوجوانان عزیزمان در رقابت‌های 2018 کرواسی به دست آمد، بر ملت ایران، ملی‌پوشان پرتلاش و مربیان و مدیران زحمتکش تیم‌ملی مبارک باد.» همچنین دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در پیامی با اشاره به روزهای درخشان پیش ر‌و نوجوانان گفت:«غیور مردان نوجوان کشورمان در آوردگاه جهانی مقابل حریفان خود با صلابت و اقتدار حاضر شدند و نوید روز‌های بسیار پر امید را برای کشورمان رقم زدند. این نوجوانان با استعداد نشان دادند که می‌توانند موفقیت‌های ارزنده‌ای در آینده برای میهن اسلامی به ارمغان آورند. کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک قهرمانی نوجوانان در مسابقات جهانی کرواسی، امید دارد که در بازی‌های بسیار مهم آسیایی ۲۰۱۸ و سپس المپیک ۲۰۲۰ بتوانیم گوشه‌ای از این اقتدار و توانمندی را در برابر حریفان به نمایش بگذاریم.مطمئنا دعای خیر تک تک هموطنان بدرقه راه این شیران نوجوان کشورمان خواهد بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :