• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22590
+
-

انتقاد از رفتار 2گانه برخی نمایندگان مجلس در بحران آب


معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست از رفتار دوگانه برخی نمایندگان مجلس در «بحران آب» انتقاد کرد و گفت: برخی نمایندگان در مجلس از حل مشکل آب حرف می‌زنند اما وقتی به شهر محل انتخاب خود می‌روند، نامه‌هایی برای ما ارسال می‌کنند که سد باید ساخته یا آب باید رها شود.

مسعود تجریشی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: متأسفانه در مجلس شورای اسلامی هنوز هیچ تغییر نگرشی نسبت به مشکل آب ایجاد نشده است. مواد برنامه پنج‌ساله ششم توسعه این ادعا را ثابت می‌کند؛ زیرا براساس این برنامه باید ۱۱ میلیارد مترمکعب آب بیشتر از آب موجود کشور مصرف شود تا در گندم خودکفا شویم. واضح است که این نوع برنامه‌ریزی با وضعیت موجود کشور تناقض دارد. این مقام مسئول در سازمان محیط‌زیست ادامه داد: چرا یک نماینده مجلس به‌خود حق می‌دهد که به وزارت نیرو بگوید که سد بساز یا نساز؟ آب را رها کن یا رها نکن؟ اگر این اقدامات تخصصی هستند پس باید به متخصص آن سپرده شود. به گفته وی، وزارت نیرو به‌خاطر همین رفتارها نمی‌تواند حقابه محیط‌زیست را هم‌پایه مصارف کشاورزی بداند و اعمال کند چون تا وزارت نیرو می‌خواهد این حرف را مطرح کند، مجلس تهدید به استیضاح می‌کند.

نگاه دولت به آب تغییر کرده است

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه در کشور ما نگاه به مصرف آب در بعضی بخش‌ها تغییر کرده است، گفت: خوشبختانه در دولت به تازگی تغییر رویکرد نسبت به مدیریت منابع آب ایجاد شده و به‌دنبال همین تغییر نگرش و به‌منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف دولت «کارگروه سازگاری با کم‌آبی» تشکیل شده است و تلاش می‌شود هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید