• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22548
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

  توییت تازه ترامپ درباره سپاه

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خود نوشته است: مزاحمت‌های ایران برای ناوهای آمریکا: سال 2015: 22مورد، سال 2016: 36مورد، سال 2017: 14مورد و سال 2018: صفر. این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که ناوگان نظامی دریایی آمریکا در منطقه حضور داشته و در چندین مورد مرتکب نقض آب‌های سرزمینی ایران شده است که در یکی از آن موارد، روز 12ژانویه 2016 ملوانان آمریکایی که وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بودند، توسط سپاه بازداشت شدند. این ملوانان آمریکایی روز بعد درحالی‌که 15ساعت در بازداشت ایران بودند، آزاد شدند.
 
  حجاب توریست‌ها را بر‌عهده خودشان بگذاریم

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به اینکه برخی اخیرا مطرح می‌کنند قانون حجاب اجباری برای توریست‌هایی که به ایران می‌آیند در مناطق آزاد ملغی شود، گفت: به‌نظر من اگر این مسئله فرهنگسازی شود که مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است، همانطور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند.

  همه متخلف نیستند

ناصر ایمانی تحلیل گر اصولگرا در گفت‌وگو با سایت جماران گفته است: اینکه نام افشاگری به روی اعلام اسامی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز گذاشتند، کاری منطقی نبود. متأسفانه، چنین القاء کردند که انگار شرکت‌های گیرنده ارز دولتی، مرتکب تخلف شده‌اند. صداوسیما نیز در زیرنویس‌های خبری خود، بر چنین ذهنیتی صحه می‌گذاشت که شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی، متخلفند. درصورتی که ممکن بود شرکتی مطابق روال کاری‌اش، از آنجا که شرکت خودرو بوده، قطعات مربوط به‌خودرو وارد کرده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید