• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22535
+
-

کاهش آسیب‌های اجتماعی، با حضور خیریه‌های شهر

با حضور رئیس کمیته امداد امام‌خمینیره در جلسه شورای شهر، بحث‌هایی درباره هماهنگی بیشتر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح شد

شورا
کاهش آسیب‌های اجتماعی، با حضور خیریه‌های شهر

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) روز یکشنبه به جلسه شورای شهر تهران آمده بود تا در حضور او، بحث راجع به آسیب‌های اجتماعی شهر مطرح شود. پرویز فتاح ضمن ارائه آماری درخصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان، از مدیریت شهری درخواست کرد تا در زمینه توسعه خیریه‌ها کمک حال کمیته امداد شود.
به گزارش همشهری،‌ رئیس کمیته امداد در هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گریزی به انتخاب شهردار از سوی اعضای شورا نیز زد و گفت: «همه شما می‌دانید من علاقه‌مند بودم آقای هاشمی بشوند شهردار؛ هم به‌خاطر رأی ایشان و هم به‌خاطر سبقه و متانت کارایی‌شان. اما شما آقای افشانی را انتخاب کردید. آقای افشانی زمانی که استاندار دولت در استان فارس بودند، خیلی به کمیته امداد کمک کردند. همکاران می‌گفتند ایشان یک امدادگر به تمام معناست. در مراسم تودیعشان وقتی هدایایی به وی اهدا شد گفتند همه را می‌برید و می‌دهید به ایتام و این برای خود من یک درس بزرگ بود.»

اینطور که فتاح عنوان کرد در کشور بالغ بر 800هزار حامی یتیم وجود دارد که بیش از 200هزار حامی از تهران هستند. او افزود: «ما با توسعه خیریه‌ها موافقیم و معتقدیم یک ابزار کنترلی مورد نیاز است. از مدیریت شهری می‌خواهیم در این کنترل‌ها کمک حال ما باشند و در عین حال توسعه خیریه‌ها نیز صورت گیرد. همچنین درخواست می‌کنیم که استفاده از فضاها و بوستان‌ها توسعه یابد. از طرفی براساس فرهنگ دینی و قرآنی‌مان می‌توانیم از آیین نام‌گذاری معابر در جهت ترویج فرهنگ نیکوکاری از نام‌ها و تعابیری که این فرهنگ را تداعی می‌کنند بهره‌گیریم.»

پس از صحبت‌های رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و در ادامه جلسه اعضای شورا نیز نظرات خود را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران بیان کردند. به‌طور نمونه مجید فراهانی گفت: «انتظار می‌رود که ما بتوانیم با همکاری یکدیگر ۳۵۰ساختمان سرای محله را برای آموزشگاه کارآفرینی و فعالیت‌های تخصصی در اختیار کمیته امداد قرار بدهیم تا از طریق آموزش و توانمندسازی مددجویان بتوان به جای دادن ماهی، ماهی‌گیری یاد بدهیم.» محمد علیخانی نیز به حضور تعدادی از بانوان تحت پوشش کمیته امداد در ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: «کمیته امداد با اختصاص وام 4درصدی برای این افراد علاوه بر کمک، باعث نوسازی بخشی از ناوگان تاکسیرانی تهران شده‌است. بنابراین هماهنگی بیشتر برای پرداخت این تسهیلات را خواستاریم.»

جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با گرامیداشت پرچم جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و به همین‌خاطر حجت‌نظری، متن محمدجواد حق‌شناس را به مناسبت روز پرچم قرائت کرد. در این جلسه همچنین با رأی اعضا 2نفر کارشناس به‌منظور عضویت در کمیته کنترل و پایش آلودگی صوتی شهر تهران انتخاب شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید