• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224582
+
-

خوش خبر

پلیس‌های بامرام
شاید بگویید این کار چه ارتباطی به پلیس‌ها دارد؟ بله درست می‌گویید. هدایت مسیر سیلاب آن هم با بیل و در بین کلی گل‌ولای اصلا کار مأموران پلیس نیست اما طی بارش‌های دو روز پیش، مأموران انتظامی و قرارگاه پلیس راه استان خراسان رضوی و فرمانده پلیس راه سبزوار، برای آنکه مسیر سیلاب را از جاده اصلی شاهرود- سبزوار تغییر داده و جاده را باز کنند، منتظر نماندند و خودشان دست به‌کار شدند و پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه توانستند مسیر سیلاب را تغییر دهند. چند روز پیش هم که کوه ریزش کرده و ممکن بود تصادفات شدیدی رخ دهد یا ترافیک طویلی تشکیل شود، یک مأمور پلیس راهور دلسوز برازجان- کازرون منتظرآمدن مأموران راهداری نماند و خودش آستین بالا زد و سنگ‌های ریخته شده در کف جاده را به سرعت به حاشیه جاده هدایت کرد تا حادثه‌ای رخ ندهد و جان راننده‌های جاده و مسافران‌شان به خطر نیفتد.
بالاخره اینجا ایران است و آنقدر پلیس بامرام دارد که اگر شرایط اضطرار پیش آمد، فارغ از مقام و چارچوب مسئولیت‌شان، وارد عمل شده و از هیچ خدمتی به مردم دریغ نکنند. خدا قوت پلیس‌های متعهد و دوست داشتنی.

حافظان حیات وحش
می خواهیم درباره 2خبر محیط‌زیستی که خیلی‌ها طرفدارش هستند، برایتان بگوییم. نخستین خبر مربوط به گردشگرانی است که در جنگل با یک گربه وحشی در تله شکارچیان مواجه می‌شوند و به جای آنکه بی‌تفاوت از کنار تله عبور کنند، با همکاری هم و کاملا با دقت برای نجات آن گربه وحشی تلاش می‌کنند که درنهایت نیز این حیوان به دامان طبیعت بازمی‌گردد. اما خبر بعدی‌مان مربوط به یک بهله سارگپه است که چندوقت پیش توسط یکی از دوستداران حیات وحش و به‌علت مصدومیت به اداره حفاظت محیط‌زیست مانه و سملقان تحویل داده شده بود تا تحت درمان قرار گیرد. این بهله، پس از تیمار و بازیافتن سلامتی کامل، روز گذشته درطبیعت رهاسازی شد تا به زیستگاه خود برگردد. خوب است بدانید سارگپه‌ها، پرنده‌هایی شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرار می‌گیرند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :