• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224516
+
-

زیبا تحت هر شرایطی

اگر طرفدار هیچ تیمی هم نباشیم هر هفته بازی‌های جذابی در لیگ برتر می‌بینیم

زیبا تحت هر شرایطی

هر چه با خودت می‌گویی بازی لیورپول- تاتنهام را برای لیورپولی که دیگر شانس قهرمانی ندارد و تاتنهامی که از منطقه سهمیه لیگ قهرمانان خارج شده است نبینی، باز هم نمی‌شود. بازی‌ها جذاب، پرگل و هیجان‌انگیز است و نمی‌شود فرصت تماشای آنها را از دست داد، حتی اگر طرفدار هیچ تیمی نباشی. بازی 2تیم 4بر صفر به سود لیورپول پیش می‌رفت که ناگهان ورق برگشت و چیزی نمانده بود مساوی شود ولی در نهایت 4بر2 تمام شد.
    لیورپول فقط در یک بازی از 30بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل اسپرز در آنفیلد شکست خورده است (9تساوی و 20برد). این در حالی است که این تیم برای نخستین بار در 2بازی خانگی متوالی مقابل آنها 4گل به ثمر رسانده است (4بر3 در آوریل2023 و 4بر2 پریشب).
    اسپرز 4بازی اخیر خود در لیگ برتر را باخته است (مقابل نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول) و این طولانی‌ترین روند شکست آنها بعد از نوامبر2004(باخت در 6بازی) است. اوسوالدو آردیلس آرژانتینی (شکست در 7بازی بین ژانویه تا فوریه1994) بیشترین شکست متوالی را به‌عنوان سرمربی تاتنهام تجربه کرده.
    بعد از 2کلین‌شیت متوالی در لیگ برتر در ‌ماه اکتبر (مقابل لوتون و فولام)، تاتنهام در 26بازی اخیر خود در این رقابت‌ها فقط 2بار دروازه خود را بسته نگه داشته. آنها همچنین در 4بازی اخیر خود در لیگ گل اول را دریافت کرده‌اند که این طولانی‌ترین روند آنها از ژانویه2023(7بازی تحت هدایت آنتونیو کونته) است.
    مو صلاح از لیورپول به نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در 3فصل متوالی بیش از 10گل به ثمر رسانده و بیش از 10پاس گل داده است. او پس از وین رونی، دومین بازیکنی است که در مجموع 5فصل مجزا در هر فصل بیش از 10گل و پاس گل ثبت کرده.
    صلاح در دوران باشگاهی خود در اروپا 12گل مقابل تاتنهام به ثمر رسانده که پس از منچستریونایتد (14) دومین حریف محبوب او در تمام رقابت‌ها محسوب می‌شود. صلاح در لیگ برتر 9گل به این تیم زده که تنها هری کین در تقابل‌ها توانسته این تعداد گل بزند.
    سون هیونگ مین سیصدمین بازی خود را در لیگ برتر انجام داد و سومین بازیکنی شد که به این نقطه عطف برای اسپرز می‌رسد (پس از هوگو لوریس با 361و هری کین با 317بازی). او 17بازی دیگر تا رسیدن به رکورد کین فاصله دارد که احتمالا پیش از نیم‌فصل آینده به این رکورد می‌رسد.
    سون در 5بازی متوالی لیگ برتر مقابل لیورپول گل زده است که طولانی‌ترین گلزنی یک بازیکن مقابل قرمزها در این رقابت‌هاست؛ برابر با 5گل جیمی واردی بین سال‌های 2016و 2017).

   خشم داروین
اتفاق بدی که برای لیورپول در بازی با تاتنهام افتاد، هو شدن داروین نونیس توسط هواداران خودی بود. قرمزها از گل خراب کردن‌های این مهاجم اروگوئه‌ای خسته شده‌اند. داروین از فرط ناراحتی پس از بازی همه عکس‌هایش با لیورپول را از صفحه اینستاگرامش حذف کرد. ممکن است با رفتن کلوپ چند بازیکن هم از این تیم بروند و بعید نیست یکی از آنها همین داروین باشد. آرتتا برای فصل آینده دنبال یک مهاجم مرکزی برای آرسنال است و دیگر به گابریل ژسوس اعتمادی ندارد. شاید این انتقال به سود هر دو باشگاه باشد. چلسی هم دنبال یک مهاجم بزرگ است و اگر نتواند اوسیمن را از ناپولی بخرد، ممکن است سراغ نونیس برود. پیشنهاد چلسی به ناپولی 90میلیون پوند به‌علاوه لوکاکو بوده. از بارسلونا هم به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب داروین یاد می‌شود اما بارسا برای هیچ بازیکنی پول ندارد. داروین از بس عصبانی بود، حتی یکی از اکانت‌های هواداری باشگاه را که از او حمایت کرده بود بلاک کرد.
یورگن کلوپ در آخرین بازی فصل لیورپول در آنفیلد باید تیمش را مقابل ولوز به زمین بفرستد. این آخرین حضور سرمربی آلمانی در لیورپول خواهد بود و کلوپ گفته: «امیدوارم در این روز باران بیاید تا هواداران اشک‌هایم را نبینند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید