• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224470
+
-

رایزنی‌های گروسی در تهران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی ‌اتمی که به‌منظور شرکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر کرده ‌است، با مقام‌های ایرانی ازجمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
رایزنی‌های رافائل گروسی در ایران در شرایطی است که کارشناسان معتقدند این سفر می‌تواند زمینه‌ساز رفع برخی مسائل باقیمانده در همکاری‌های فنی ایران و آژانس شود. بر این اساس گفته می‌شود گروسی در جریان سفر به ایران، علاوه بر حضور در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، با برخی مسئولان کشور نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
حضور گروسی در ایران در شرایطی است که رئیس سازمان انرژی ‌اتمی در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان با اشاره به اینکه 3درصد از ظرفیت هسته‌ای جهان در ایران است اظهار کرد: با وجود این 22درصد از بازرسی‌های کل جهان از ایران انجام می‌شود. این حجم از بازرسی در طول تاریخ از هیچ کشوری صورت نگرفته است. محمد اسلامی با بیان اینکه ایران تا سال۱۴۲۰ تولید 20هزار مگاوات برق هسته‌ای را در برنامه خود قرار داده و این طرح‌ها را در سواحل شمالی و جنوبی اجرا می‌کند ادامه داد: نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران که دهمین سال کار خود را سال گذشته پشت ‌سر گذاشت، بیش ‌از ۶۳میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه تزریق کرده و این انرژی سبب ‌استفاده نشدن از ۱۰۳میلیون بشکه نفت شده ‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید