• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224457
+
-

رشد واقعی با هوش مصنوعی

آمار‌ها نشان می‌دهند شرکت‌های جهان به‌سرعت در حال افزایش درآمدهایشان با استفاده از هوش مصنوعی‌اند

اقتصاد بین‌الملل
رشد واقعی با هوش مصنوعی

بهزاد رنجبر- روزنامه‌نگار

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، اخیرا هشدار داده است که هوش مصنوعی مانند سونامی وارد اقتصاد و بازار کار می‌شود.
درواقع هوش مصنوعی در حال ایجاد تغییرات اساسی در اقتصاد جهان است و آنطور که آمار‌ها نشان می‌دهند، هر شرکتی در جهان که به سمت استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات و خدمات خود رفته، به‌سرعت درآمدهایش افزایش یافته است. کارشناسان بر این باورند که اقتصاد جهان در سال‌های آینده در همه ابعاد تحت‌تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت و آمار‌های موجود نیز این تحلیل‌ها را تأیید می‌کنند.

سامسونگ
به‌تازگی شرکت سامسونگ اعلام کرد درآمد عملیاتی‌اش تحت‌تأثیر استفاده از هوش مصنوعی در سه‌ماهه نخست2024 با رشد 933درصدی روبه‌رو شده و با کسب 4.8میلیارد دلار، فراتر از انتظارات عمل کرده است. همچنین درآمد این شرکت در فصل اول سال‌جاری میلادی 131درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

 ای‌ام دی
شرکت ای‌ام‌دی(AMD)، غول سازنده تراشه دنیا، در گزارشی اعلام کرد درآمدش در بخش مرکز داده، به لطف فروش تراشه‌های هوش مصنوعی، 80درصد افزایش یافته و فروش این بخش در یک فصل به 2.3میلیارد دلار رسیده است. انتظار می‌رود این سود در فصل‌های بعدی به 5.7میلیارد دلار برسد.

آمازون
شرکت آمازون نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که درآمدش تحت‌تأثیر هوش مصنوعی به‌سرعت رشد کرده است. گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد که درآمد آمازون از بخش خدمات وب در بخش ای‌دبلیو‌اس(AWS) که مبتنی بر هوش مصنوعی است، با 17درصد رشد به بیش از 25میلیارد دلار رسیده که فراتر از پیش‌بینی‌های قبلی است. فروش این بخش ازجمله دلایل موفقیت آمازون بوده که 62درصد از کل سود این شرکت را تشکیل می‌دهد. اندی جاسی، مدیرعامل آمازون دراین‌باره می‌گوید: تمرکز مستمر این شرکت بر هوش مصنوعی باعث افزایش درآمد‌های آمازون شده است. این شرکت چند‌ماه پیش 2.75میلیارد دلار در استارت‌آپ هوش مصنوعی انتروپیک سرمایه‌گذاری کرده بود.

هوش مصنوعی در خاورمیانه
نشریه آکسفورد اینسایتز به‌تازگی در گزارشی به رتبه‌بندی کشور‌ها از نظر آمادگی در مواجهه با هوش مصنوعی پرداخت و اعلام کرد: رتبه جهانی ایران از لحاظ پذیرش هوش مصنوعی، ۹۴ از میان ۱۹۳ کشور و پایین‌تر از پاکستان و ازبکستان است که به‌معنای فقدان آمادگی است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید