• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224454
+
-

نحوه ورود و استفاده از برنامه نظر

سامانه نظر، هم قابل نصب روی موبایل است و هم برای آن دسته از موبایل‌هایی که نمی‌توانند برخی از برنامه‌ها را نصب کنند از طریق برنامه تحت وب در دسترس است. برای ورود به سامانه نظر باید ابتدا نشانی nazar.ir را در مرورگر خود وارد کنید. پس از آن در قسمت ورود به برنامه، با نوشتن اطلاعاتی مانند شماره تلفن همراه و کد ملی می‌توان بعد از دریافت رمز یک‌بار مصرف و ورود آن، وارد برنامه شد. بعد از ورود به برنامه، افراد برای مشاهده رسیدهای الکترونیکی خرید خود باید کارت‌های بانکی را که تا الان تجربه خرید نان با آن را داشته‌اند از قسمت «کارت‌های من» ثبت کنند. به این ترتیب، پروفایل فرد روی سامانه نظر تکمیل خواهد شد؛ سپس فرد بلافاصله بعد از هر بار خرید نان، می‌تواند با ورود به سامانه نظر، ضمن مشاهده رسید الکترونیکی خرید خود، نقاط ضعف نانوایی اعم از عدم‌رعایت نرخ مصوب، عدم‌رعایت وزن چانه، عدم‌رعایت بهداشت، عدم‌رعایت نوبت و ... یا نقاط قوتی مانند رعایت قیمت مصوب، رعایت وزن چانه و ... را روی سامانه ثبت کند.



کیفیت نظر شما مهم است
محمدرسول نظافتی، مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان کشور با بیان اینکه در بحث نان، کم‌فروشی و گرانفروشی پدیده‌هایی کیفی هستند که از طریق سامانه هوشمندسازی یارانه نان، قابلیت اندازه‌گیری ندارند، می‌گوید: بر همین اساس، ما بر آن شدیم که از ظرفیت مردم برای سنجش این پدیده‌ها استفاده کنیم. در واقع، از آنجا که مردم به‌عنوان خریدار نان در زمان مراجعه برای خرید، با این پدیده‌های کیفی مواجه هستند و این موارد را احساس می‌کنند، به همین دلیل نظر آنها قابل اتکاست.
نظافتی در مورد نحوه اثرگذاری نظرات مردم بر کاهش تخلفات می‌افزاید:‌ بعد از ثبت نظرات مردم در سامانه نظر، داده‌ها به‌ صورت هوشمند، تحلیل و بررسی و رفتار هر نانوا در سامانه هوشمند مقایسه می‌شود و این موضوع در میزان تخصیص آرد یارانه‌ای به نانوا و همچنین، تخصیص کمک‌هزینه و منافع دیگر به نانوا تأثیرگذار خواهد بود؛ بدین صورت نانوایان انگیزه پیدا می‌کنند که تخلفاتی مانند کم‌فروشی، گرانفروشی، کیفیت بد نان و... را متوقف کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید