• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224455
+
-

چرا باید هزینه گزاف آزمایش مجدد محصولات‌مان را بدهیم؟

نهادهای دولتی باید حامی تولیدکنندگان باشند، اما متأسفانه شاهد این هستیم که با تدوین قوانین و بخشنامه‌های زیان‌آور و هزینه‌بر برای شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی، باعث کاهش تولید و حتی سوق دادن این مجموعه‌ها به سمت تعطیلی می‌شوند.
پیرو دستورالعمل‌ها، مجموعه تولیدی ما موظف به راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفیت محصولات خود بوده است که با تجهیز آزمایشگاه و استخدام نیروی متخصص توانستیم نگرانی دستگاهای نظارتی در مورد تولید محصولات سلامت‌محور را برطرف کنیم. همزمان، طبق روال نمونه‌هایی را هم به سازمان‌های مرتبط برای تأیید نشان استاندارد و سلامت ارسال می‌کنیم، اما همین سازمان‌ها با وجود ایجاد بار مالی برای احداث آزمایشگاه در خود تولیدی، برای آزمایش محصولات تولید شده، الزام ارائه نمونه محصول به آزمایشگاه‌های دیگر را کرده‌اند، آن هم با نرخ‌های نامتعارف و به این شکل بار مضاعف مالی دیگری بر دوش تولید‌کنندگان قرار داده‌اند.
این اداره‌های محترم می‌توانند با فرستادن یک بازرس متخصص به  آزمایشگاهای خود شرکت‌های تولیدی، آزمایش‌های لازم را انجام دهند. ضمن اینکه در گذشته خود اداره استاندارد این آزمایش‌ها را انجام می‌داد و هزینه‌ای هم بابت آن طلب نمی‌کرد.
واقعا چرا ما با وجود اینکه خودمان آزمایشگاه داریم باید هزینه گزاف آزمایش مجدد محصولات‌مان را بدهیم؟

با تشکر؛ مدیریت یک شرکت تولیدی‌مواد شوینده

 

این خبر را به اشتراک بگذارید