• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224294
+
-

بزرگان دنیای فناوری درباره خودران‌ها چه می‌گویند؟

بزرگان دنیای فناوری درباره خودران‌ها چه می‌گویند؟

بزرگان و نامداران عرصه فناوری جهان نظراتی در مورد خودروهای خودران ارائه داده‌اند که نشان‌دهنده دیدگاه‌های متفاوت و جالب آنها درباره این فناوری پیشرفته است. همچنین می‌توان گفت که این نظرات توجه و هیجان زیاد را در صنعت اتومبیل‌های خودران به‌خوبی بیان و تأکید می‌کند که این فناوری نقش مهمی در شکل‌دهی به آینده حمل‌ونقل داشته است. در اینجا برخی اظهارات و نظرات آنها را مرور می‌کنیم.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا
ماسک یکی از قوی‌ترین حامیان اتومبیل‌های خودران است. او پیش‌بینی کرده است که تمام‌خودران‌ها در آینده‌ای نزدیک نه‌تنها امکان‌پذیر، بلکه عادی خواهند شد. ماسک معتقد است که خودران‌ها می‌توانند به‌شدت ایمن‌تر از خودروهایی با راننده انسانی باشند و البته امیدوار است که تسلا در این زمینه پیشرو باشد.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل
گوگل که اکنون تحت برند Waymo  در این عرصه فعالیت می‌کند، سال‌هاست که روی خودروهای خودرانش کار می‌کند. پیچای بر اهمیت توسعه فناوری‌هایی تأکید کرده که می‌توانند ترافیک را کاهش و ایمنی را افزایش دهند و دسترسی به حمل‌ونقل را برای گروه‌های کمتردسترس‌پذیر بهبود ببخشند.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون
جف بزوس نیز به فناوری‌های نوآورانه علاقه‌مند است؛ اگرچه آمازون به‌طور مستقیم در توسعه خودران‌ها فعال نیست. با این حال، این غول فناوری در حوزه‌های مرتبط با خودکارسازی و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است که می‌تواند در آینده با خودروهای خودران تلفیق شود.

بیل گیتس، ‌بنیانگذار مایکروسافت
گیتس بر این باور است که خودران‌ها می‌توانند تحول بسیار عظیمی را در حمل‌ونقل عمومی در شهرهای مختلف جهان ایجاد و به بهبود زندگی شهری کمک کنند. او نیز معتقد است که این فناوری می‌تواند به کاهش تصادفات و افزایش کارآمدی حمل‌ونقل منجر شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید