• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224110
+
-

بهار را دریاب

بهار را دریاب

همیشه هم اینطوری نیست که حال و حوصله بستن یک چمدان بزرگ برای یک سفر چند روزه و طولانی را داشته باشیم. گاهی دلمان می‌خواهد فقط یک روز از این شهر شلوغ برویم و بگردیم و آب‌وهوایی عوض کنیم یا نه، اصلا همین که از خانه بیرون بزنیم و در شهر بگردیم و هوای بهاری را بفرستیم توی ریه‌هایمان، برایمان کافی است. در تهران، انواع مکان های تفریحی با توجه به روحیه‌مان پیدا می شود؛ از موزه ها و ساختمان های باستانی گرفته تا پارک های مختلف و خیابان های بلند و زیبا، اطراف تهران هم تا دلتان بخواهد طبیعت بکر هست برای دیدن. حالا که بهار با هوای مطبوع و دل انگیزش در حال دلبری کردن است، بد نیست در این آخر هفته اردیبهشتی از خانه بیرون بزنید و بهار را دریابید.  در ادامه، چند نقطه در پایتخت یا اطراف و نزدیک تهران را که منظره و هوای بسیار دلچسبی دارند معرفی کرده ایم.

شمال یا غرب؟ مسئله این است
اگر قرار است در تهران بمانید اما در خانه نه، بد نیست سری هم به ارتفاعات شمال تهران مثل دربند و درکه بزنید و کمی هم کوهنوردی کنید. اگر هم حال و حوصله بالا رفتن از کوه را ندارید، بروید غرب تهران و کنار دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) خوش بگذرانید. این دریاچه آنقدر بزرگ هست که یک روز کامل را بتوانید آنجا باشید و دور تا دورش را رصد کنید.

پیاده در خیابان
بروید خیابان ولیعصر که خوراک پیاده‌روی در این فصل است. پارک ملت، پارک ساعی و پارک دانشجو، تنها برخی از بوستان های مهم این خیابان بلند هستند که می توانید به آنها هم سر بزنید. پیشنهاد ما پیاده‌روی در تهران از میدان ونک تا میدان تجریش است. این مسیر، طولانی است، اما آن‌قدر جاذبه در اطرافش دارد که هرجا خسته شدید بتوانید در کافه‌ای بنشینید یا در بازاری بگردید؛ در ضمن از آنجا که دسترسی این خیابان به تمام شهر خوب است می‌توانید با مترو، بی‌آرتی، تاکسی و... به خانه برگردید.

دیدن عروس حلیمه‌جان
رودبار برای خیلی از ما با زیتون‌فروشی‌هایش معنا پیدا می‌کند. ولی در رودبار، روستاها و جاهایی‌ هست که وقتی با آنها آشنا می‌شویم از زیبایی‌شان انگشت به دهان می‌مانیم. یکی از این جاها دریاچه عروس در روستای حلیمه‌جان است. دریاچه تا پیش از این همنام روستا بوده، ولی با گذشت زمان اسمش به عروس تغییر کرده است و برخی علتش را تغییر رنگ آب آن می‌دانند. جلبک‌ها موقع صبح سطح دریاچه را می‌پوشانند و دریاچه به رنگ جنگل سبز می‌شود و موقع وزش باد، جلبک‌ها از سطح دریاچه کنار می‌روند و دریاچه به رنگ آبی آسمان درمی‌آید. دورتا دور دریاچه را جنگل فراگرفته و خود حلیمه‌جان هم تماشایی‌ است.

جنگل‌نوردی در الیمستان
بین گزینه‌های سفر یک روزه در بهار، باید از جنگل و جنگل‌نوردی هم یادی کرد. جنگل الیمستان در 160 کیلومتری تهران در شهرستان آمل در بهار و تابستان هوایی دلچسب و در پاییز، هزار رنگ را پیش چشمانمان می‌گذارد. در این جنگل، گیاهی خوراکی به اسم الیما رشد می‌کند که در اردیبهشت سبز می‌شود.

گشت و‌گذار در دشت لار
بهار که می‌شود، زیبایی دشت لار هم با گل و گیاهان رنگارنگش به اوج می‌رسد. گل‌های قرمز و زرد و بنفش با سرسبزی دشت ترکیب‌شده و چشم‌اندازی رویایی به‌وجود می‌آورد. دشت لار در دامنه و کوهپایه دماوند قرار گرفته. 2دریاچه سد لار، دیوآسیاب و رودخانه هم در این دشت قرار دارند. در فصل بهار و مخصوصا از اردیبهشت تا خرداد، خیلی‌ها به‌خاطر گل‌های دشت لار راهی اینجا می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :