• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223617
+
-

رتبه‌داران جهانی در مصرف‌ مکمل‌ها

مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها در سراسر جهان به‌طور قابل توجهی متفاوت است و در بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا، شیوع فراوانی دارد. دلیل این افزایش مصرف نگرانی مردم در مورد کمبود مواد مغذی و بازاریابی‌هایی است که از سوی صنعتگران این حوزه انجام می‌شود. تخمین زده می‌شود که حدود 50درصد از آمریکایی‌ها نوعی مکمل غذایی مصرف می‌کنند، ازجمله مولتی‌ویتامین‌ها، ویتامینD، روغن ماهی، پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های گیاهی مختلف. بررسی آمارهای جهانی هم نشان می‌دهد که 4کشور آمریکا، ژاپن، استرالیا و آلمان بیشترین مصرف مکمل را دارند و در سوی مقابل، چینی‌ها، هندی‌ها، برزیلی‌ها و روس‌ها رغبت کمتری به مصرف این محصولات دارند.

کشورهایی که مصرف بالایی دارند
1. ایالات متحده: یکی از بالاترین میزان مصرف مکمل‌ها در جهان را دارد، به‌طوری که بخش قابل توجهی از جمعیت به‌طور منظم مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنند.
2. ژاپن: مصرف مکمل در این کشور هم رایج است و محصولاتی مانند مکمل‌های کلاژن و داروهای گیاهی سنتی محبوب‌تر هستند.
3. استرالیا: مردم این کشور  مصرف‌کننده مکرر مکمل‌ها به‌شمار می‌روند و مولتی‌ویتامین‌ها، روغن ماهی و ویتامین D انتخاب‌های محبوبی برای آنها هستند.
4. آلمان: پیشینه‌ای قوی در استفاده از مکمل‌های گیاهی دارد.

کشورهایی که مصرف کمی دارند
1. چین: درحالی‌که بازار مکمل‌ها در چین به‌سرعت در حال رشد است، طب سنتی چینی و شیوه‌های غذایی اغلب بر مصرف مکمل‌ها اولویت دارند.
2. هند: در هند، طب سنتی آیورودا و رژیم غذایی سرشار از گیاهان و ادویه‌ باعث شده که مصرف مکمل در مقایسه با کشورهای غربی کمتر باشد.
3. برزیل: بازار مکمل رو به رشدی دارد، اما سطح مصرف کلی در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده یا استرالیا کمتر است.
4. روسیه: استفاده از مکمل‌ها در روسیه به اندازه دیگر کشورهای اروپایی گسترده نیست و تمرکز مردم این کشور بر غذاها و درمان‌های سنتی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید