• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 17 تیر 1397
کد مطلب : 22338
+
-

رفت و برگشت‌های عجیب

رفت و برگشت‌های عجیب

فوتبال ایران هر روز با خبر اتفاقات عجیب‌و‌غریب به روز می‌شود. دیروز مدعیان مالکیت سپیدرود خبرساز بودند و امروز تغییرات مدیریت در کرمان. اما این دو اتفاق بی‌ارتباط با یکدیگر هم نیستند! هرچند یکی در لیگ‌برتر حضور دارد و دیگری در لیگ دسته اول. مس کرمان برای حضوری پرقدرت در لیگ دسته اول با مجتبی حسینی قرارداد امضا کرد. حسینی که سابقه سرمربیگری در ذوب‌آهن را در کارنامه خود دارد، در تاریخ 20خرداد پس از شایعاتی مبنی بر جدایی او از مس، با قدرت اعلام کرد که در این تیم می‌ماند. هنوز یک ماه از این صحبت نگذشته بود که نه تنها او بلکه کادر مدیریت در مس برکنار شدند. محمدرضا کافی مدیرعامل برکنار شده که  از کارمندان شرکت مس کرمان است به تیم فوتسال مس ورزقان منتقل شد. اما با تغییرات در کادر مدیریت و هیات مدیره مس کرمان، مجتبی حسینی نیز کنار رفت. 
بر اساس اخبار منتشر شده، حسینی با توافق طرفین از این باشگاه جدا شد و قرار است طی روزهای آتی 30درصد از مبلغ قرار داد خود را دریافت کند. این توافق در حالی صورت گرفت که قرارداد حسینی به گونه‌ای منعقد شده‌ بود که بتواند درصورت فسخ قرارداد کلیه حقوق خود را دریافت کند. اما با توجه به اینکه زمینه فعالیت در این باشگاه فراهم نبود، این مربی تصمیم گرفت با توافق طرفین از ادامه همکاری صرفه‌نظر کند. 
تغییرات در مدیریت باشگاه‌ها این روزها به گونه‌ای رقم می‌خورد که به‌نظر می‌رسد هیچ مرجعی برای رسیدگی به‌آنها وجود ندارد. مراجعی همچون ادارات کل ورزش و جوانان و هیات‌های فوتبال که می‌توانند از تغییرات آسیب زننده به فوتبال استان‌ها جلوگیی کنند. اما نه تنها این اقدام صورت نمی‌گیرد بلکه ورود این مراجع به تغییرات نیز دامن می‌زند. 
شرایط در کرمان کمی متفاوت‌تر از گیلان است. در گیلان مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان یکی از مدعیان مالکیت باشگاه سپیدرود را تایید می‌کند اما در کرمان، رئیس هیات فوتبال سرپرست باشگاه مس می‌شود. قرایی رئیس هیات فوتبال کرمان پس از جلسه با حجت‌الاسلام توحیدی مشاور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در امور فرهنگی و ورزشی، به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه مس انتخاب شد. همچنین عیسی ابراهیمی و علی قرایی به‌عنوان اعضای جدید هیات مدیره باشگاه مس، جانشین حمید اخلاقی و مهدی سیاوشی شدند. در پی این تغییرات که در فاصله 40روزه تا برگزاری بازی‌های لیگ دسته اول صورت گرفت، مربی این تیم حسینی نیز برکنار شد تا پرونده فعالیت‌های او در این مدت نیز بسته شود. 
مدیریت جدید مس کرمان که از دیروز رسما فعالیت خود را در ساختمان این باشگاه آغاز کرد، 5گزینه برای هدایت این تیم داشت که از میان آنها نادر دست‌نشان انتخاب شد. دست‌نشان که در اتفاقات سپیدرود نیز حضوری چشم‌گیر داشت حالا به تیم پر حاشیه مس کرمان پیوسته تا شانس خود را برای مربیگری در فصل جدید فوتبال بیازماید. دست‌نشان در فصل نقل‌و‌انتقالات روزهای پر فراز و نشیبی داشت. پس از برکناری علی کریمی از سپیدرود به‌عنوان گزینه اول این تیم مطرح و با تن‌زاده قرارداد امضا کرد. اما پس از مدتی به منظور احقاق حقوق کریمی اعلام کرد در صورت تسویه حساب با جادوگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به دنبال تغییرات مدیریت در این باشگاه هفته گذشته از ادامه همکاری با سپیدرود کناره‌گیری کرد و دلیل آن را نبود زیرساخت لازم و ارتباط مثبت هواداران با مالکیت عنوان کرد. هنوز چند روز نگذشته که نام دست‌نشان به‌عنوان سرمربی مس مطرح می‌شود. 
بله این وضعیت فوتبال ماست. مدیرانی که زمان انتصاب و برکناری شان دیگر به روز و ساعت رسیده و مربی‌هایی که هنوز تمرینات را شروع نکرده و حتی یک بازی روی نیمکت ننشسته جای‌شان را به یک مربی جدید می‌دهند و خودشان می‌روند تا جای یک مربی دیگر را روی یک نیمکت دیگر بگیرند. آیا از این عجیب‌تر هم ممکن است اتفاق بیفتد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید